March 10, 2003
WEBHALLEN.com - Verbatim Intern SSD 256GB SATA2 2.5" (2x 128GB) (47478) RAID-bundle
Såg att det blev en smula billigare i denna kampanjen om man köpte 2st. Kanske är något för de som vill
ha 2 enheter till sina andra burkar eller så. Annars vet jag inte om en äldre disk som denna är värd det
priset i Raid. NH test är väl iof på ingång men risk för att diskarna säljer slut då de är ett begränsat parti de kör kampanjen på.
Jag köpte iaf ett par, så kan jag sätt diskarna i mina 2 sista datorer som saknar OS SSD.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Tror att han som mig inte riktigt tror det är värt pengarna för Raid. En enskild nyare disk är inte så dyr och den ger mer prestanda enskilt än dessa äldre kretsar. Jag beställde då jag har 2 burkar som bara skall ha snabbare än nuvarande OS diskar så jag kan orka stänga av dem oftare.
Min NAS skall få ena och kommer göra att jag bara drar igång den när den skall användas för backuper och jag vill komma åt filer.
Just nu sitter det en äldre laptopdisk som OS på den och det tar en stuind för den att boota. Den andra skall gå till min server/comstation som rullar 24/7 med att köra program lite då och då. Vore trevligt med mer respons än den gamla 250gb OS disken som jag satta där för några år sedan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 9, 2004
Viking1962;1282629 wrote: Det jag är lite kritisk mot är ju antalet överskrivningar en SSD klarar innan den kan orsaka problem. Var det 3000 eller har jag fel?
Det behöver du inte vara ett dugg orolig för. Det finns ingen som ännu lyckats skriva slut på all data i sin SSD. Det är MYCKET data som ska skriva innan den börjar ge upp. jag har aldrig hörtalas om någon som skrivit slut på sin SSD, än så länge.
1 Guest(s)