March 10, 2003
Jo det fanns på diskett.. detta då alla datorer på den tiden inte hade CD.
Kompisen hade det till sin 486 vill jag minnas.
Förutsatt att alla disketter skulle fungera så kanske dom kan värderas i godispris ?
5kr/hg eller nått.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 6, 2004
Hehhe , jo Det visste jag juh )=.
[Offtopic] Jag tycker fortfarande att Disketten är den tåligaste lagringsmedian, bättre än CD.
Om man utvecklade den mycket bättre skulle det vara framtidens lagrinsmedia typ:
Större Kapacitet exempel. GB
Snabbare
Den ska vara helt strukturerar så att man inte kommer åt något vitkigt som finns på insidan (Skivan kommer man åt från luckan längst upp i mitten på en diskett.
Det närmsta i dagens läge som matchar det ovan är Minidisc, men som sagt det är heller inte så utvecklat som det behövs för att det ska vara standard i en burk.
Men ialla fall någon form av kasettliknande lagrinsmedia skulle jag vara glad över.
May 20, 2004
ok hehe
la upp den på tradera som auktion får lkite mer än 50kr 😀
October 7, 2002
Lentroo wrote: Till gamla bärbara utan CD är det bra att ha 95 disketter. Såna gamla datorer räcker ju iaf för texthantering, så då är det ju bra att ha ett system att installera. 50 kr kan du nog få ändå.
Sådana gamla datorer installerar man Linux på. Debian har exempelvis en version som installeras över internet, med om man så vill så lite som 2 disketter. Nu kanske inte så gamla datorer har nätverkskort, men det går ju att använda nollmodem exempelvis ändå...
1 Guest(s)