March 10, 2003
Jag skulle välja PS2 då de spelen jag gillar mest finns till den konsolen.
RPG så som Final Fantasy, XenoSaga.. dyl. Sedan finns det många bra mecha spel också Front Mission 3 är ett bra exempel.
Dock tycker jag konsolen är dyr med tanke på hur gammal den är.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 13, 2001
Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.
January 20, 2003
gilgo wrote: Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.
men snälla.
det går bra att spela vilket format du vill i ps2 också genom att tanka hem mediaplayern (modchip ett krav förståss), och ps2an har även stöd för DTS.
November 21, 2002
November 13, 2001
pompougnac wrote: [quote=gilgo]Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.
men snälla.
det går bra att spela vilket format du vill i ps2 också genom att tanka hem mediaplayern (modchip ett krav förståss), och ps2an har även stöd för DTS.
Ja snälla lilla gullet. Såvitt jag vet klarar bara ps2:an xvid, divx, mp3 och några andra ljudformat. Bra hdtv stöd i ps2:an oxå va? Ur xboxen kan du plocka s-vhs, komposit video, 2-kanals ljud, optisk digital, coax digital, hdtv, rgb, hdtv.... o.s.v. Sen har du nackdelen med hårddisk. Lite mer saker kanske... ?Kan du ftp:a mot ps2:an? Kan du köra webbserver på ps2:an? Kan du köra linux på ps2:an? Kan du komma åt imdb, väder med en ps2:a? Kan du använda ps2:an som en ftp-klient? Kan du streama filmer över nätverk till ps2:an? Kan du mappa en hårddisk från en pc till ps2:an? Kan du köra .img filer i ps2:an? Ska jag komma på mera SNÄLLA lilla du?
January 8, 2003
Skule ha tagit X-boxen då den är nyare, alla spel ser för bedrövliga ut grafikmässigt på ps2an, och vissa hackar okså, känns som en ps1a tycker jag.. X-box live är kul, det finns många spel som stödjer det. Sen att ma nkan smälla in en större hårdisk å så är ju bara ett plus.
March 5, 2002
Dadde wrote: Skule ha tagit X-boxen då den är nyare, alla spel ser för bedrövliga ut grafikmässigt på ps2an, och vissa hackar okså, känns som en ps1a tycker jag.. X-box live är kul, det finns många spel som stödjer det. Sen att ma nkan smälla in en större hårdisk å så är ju bara ett plus.
I agree
October 25, 2003
SNES är fortfarande världens bästa spelkonsoll,
köp en sån på blocket för 500 så får du en bunt spel också...
Men om du nu ska välja mellan PS2 och XBox så är enligt mig xboxen ett bättre val.
Halo 2 kommer snart, bara det gör konsollen värd att köpa...
annars så är grafiken bra mycket bättre på XBox, visst det inte kanske är det viktigaste, men jag föredrar xbox iaf.
November 22, 2001
gilgo wrote: [quote=pompougnac][quote=gilgo]Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.
men snälla.
Ja snälla lilla gullet. Såvitt jag vet klarar bara ps2:an xvid, divx, mp3 och några andra ljudformat. Bra hdtv stöd i ps2:an oxå va? Ur xboxen kan du plocka s-vhs, komposit video, 2-kanals ljud, optisk digital, coax digital, hdtv, rgb, hdtv.... o.s.v. Sen har du nackdelen med hårddisk. Lite mer saker kanske... ?Kan du ftp:a mot ps2:an? Kan du köra webbserver på ps2:an? Kan du köra linux på ps2:an? Kan du komma åt imdb, väder med en ps2:a? Kan du använda ps2:an som en ftp-klient? Kan du streama filmer över nätverk till ps2:an? Kan du mappa en hårddisk från en pc till ps2:an? Kan du köra .img filer i ps2:an? Ska jag komma på mera SNÄLLA lilla du?
Snälla lilla du, varför inte använda datorn till allt det där?
Fattar inte varför folk säger "välj xbox, du kan göra så mycket med den".
Allt sådant har man sin dator till.
Ok, har man ingen pc, så är xboxen ett möjligt alternativ.
MEN nu pratar vi om en SPEL-konsoll. Den är alltså till för att spela spel på.
Därför bör man kolla vilka spel som finns och kommer att släppas till konsollerna.
Jag har PS2 och gamecube och valde dem just för att de spel jag vill spela finns på på dem.
Jag ser ingen anledning att köpa en xbox om man har en någorlunda ny pc eftersom i princip alla spel som finns till den finns till pc och dessutom billigare.
2 Guest(s)