X-box eller PS2??|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
X-box eller PS2??
Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 25, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilket skulle DU ta och varför?

/Sebbe

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
580165
March 25, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle välja PS2 då de spelen jag gillar mest finns till den konsolen.
RPG så som Final Fantasy, XenoSaga.. dyl. Sedan finns det många bra mecha spel också Front Mission 3 är ett bra exempel.
Dock tycker jag konsolen är dyr med tanke på hur gammal den är.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
580169
March 25, 2004 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

PS2, utbudet av spel är betydligt bredare och bättre.

GranTurismo
Silent Hill
Resident Evil
NBA Street 😀
Final Fantasy

och måååånga fler...

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
580170
March 25, 2004 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.

pompougnac
Member
Medlem
580183
March 25, 2004 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

gilgo wrote: Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.

men snälla.

det går bra att spela vilket format du vill i ps2 också genom att tanka hem mediaplayern (modchip ett krav förståss), och ps2an har även stöd för DTS.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
580190
March 25, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en 1.8Ghz P4 som HTPC som sköter allt utom spel. Så en PS2 eller GameCube är det enda som fattas.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

pompougnac
Member
Medlem
580194
March 25, 2004 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Zazo: skall du i vilket fall fokusera på spelen så är PS2 lätt det bästa valet. Sen kan du ju chippa den och få tillgång till andra features men det är ditt val 😉

cgsimonsen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
580198
March 25, 2004 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

xbox helt klart.Bättre grafik,inbygt nätverk mer likt en dator. Bara min lilla mening

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
580210
March 25, 2004 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=gilgo]Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.

men snälla.

det går bra att spela vilket format du vill i ps2 också genom att tanka hem mediaplayern (modchip ett krav förståss), och ps2an har även stöd för DTS.

Ja snälla lilla gullet. Såvitt jag vet klarar bara ps2:an xvid, divx, mp3 och några andra ljudformat. Bra hdtv stöd i ps2:an oxå va? Ur xboxen kan du plocka s-vhs, komposit video, 2-kanals ljud, optisk digital, coax digital, hdtv, rgb, hdtv.... o.s.v. Sen har du nackdelen med hårddisk. Lite mer saker kanske... ?Kan du ftp:a mot ps2:an? Kan du köra webbserver på ps2:an? Kan du köra linux på ps2:an? Kan du komma åt imdb, väder med en ps2:a? Kan du använda ps2:an som en ftp-klient? Kan du streama filmer över nätverk till ps2:an? Kan du mappa en hårddisk från en pc till ps2:an? Kan du köra .img filer i ps2:an? Ska jag komma på mera SNÄLLA lilla du?

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
580222
March 25, 2004 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Skule ha tagit X-boxen då den är nyare, alla spel ser för bedrövliga ut grafikmässigt på ps2an, och vissa hackar okså, känns som en ps1a tycker jag.. X-box live är kul, det finns många spel som stödjer det. Sen att ma nkan smälla in en större hårdisk å så är ju bara ett plus.

Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
580240
March 26, 2004 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Varför konsol överhuvudtaget?
(om man inte har ungar hemma och enkelt vill få tyst på dem?)
/weeeee?

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
580243
March 26, 2004 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Skule ha tagit X-boxen då den är nyare, alla spel ser för bedrövliga ut grafikmässigt på ps2an, och vissa hackar okså, känns som en ps1a tycker jag.. X-box live är kul, det finns många spel som stödjer det. Sen att ma nkan smälla in en större hårdisk å så är ju bara ett plus.

I agree

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
580311
March 26, 2004 - 6:38 am
sp_Permalink sp_Print

Fler spel till PS2 men jag garanterar att det finns tillräckligt till XBOX också. Dessutom har XBOX snyggare grafik och blir riktigt rolig om man moddar (streama filmer osv)

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
580312
March 26, 2004 - 6:43 am
sp_Permalink sp_Print

SNES är fortfarande världens bästa spelkonsoll,
köp en sån på blocket för 500 så får du en bunt spel också...

Men om du nu ska välja mellan PS2 och XBox så är enligt mig xboxen ett bättre val.
Halo 2 kommer snart, bara det gör konsollen värd att köpa...
annars så är grafiken bra mycket bättre på XBox, visst det inte kanske är det viktigaste, men jag föredrar xbox iaf.

Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
580315
March 26, 2004 - 6:50 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle det kunna gå att sätta in en X-box i bilen som det går att göra med PS2?

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
580360
March 26, 2004 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

Zazo wrote: Skulle det kunna gå att sätta in en X-box i bilen som det går att göra med PS2?

Varför skulle det inte gå? Skaffa en skärm, en 12V->230V adapter, sen är det bara att köra. Lika lätt/svårt som med ps2, exakt samma förutsättningar.

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 316
580386
March 26, 2004 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jag personligen väljer PS 2 enbart för att Gran Turismo serien bara finns till Ps2/Ps1. Om den serien fanns till Xbox skulle jag ha valt xboxen.

GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
580670
March 26, 2004 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Stod inför samma val för några månader sedan.
Det slutade med att jag köpte en Xbox. Den är till och med billigare, nyare, bättre grafik och jävligt många bra titlar vilket ps2 också har, men de tar ut varann.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
580763
March 26, 2004 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Xbox.
Microsoft har resurser att utveckla Xboxen till något riktigt bra. Med en Xbox har du dessutom större möjligheter att modda osv.
Om du tycekr att det är för lite spel till Xboxen så är jag övertygad om att det kommer att komma inom en snar framtid.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
581321
March 27, 2004 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

gilgo wrote: [quote=pompougnac][quote=gilgo]Jag skulle välja xbox för möjligheterna. Det går att spela, köra alla möjliga filmformat (divx, xvid, wma, wmw, mpg.... o.s.v.), ha det som regionsfri dvd-spelare, hdtv stöd, DD/DTS stöd... Med ps2 kan man spela, inget mera. Jag har säkert glömt saker men det är några av sakerna en xbox klarar iaf.

men snälla.

Ja snälla lilla gullet. Såvitt jag vet klarar bara ps2:an xvid, divx, mp3 och några andra ljudformat. Bra hdtv stöd i ps2:an oxå va? Ur xboxen kan du plocka s-vhs, komposit video, 2-kanals ljud, optisk digital, coax digital, hdtv, rgb, hdtv.... o.s.v. Sen har du nackdelen med hårddisk. Lite mer saker kanske... ?Kan du ftp:a mot ps2:an? Kan du köra webbserver på ps2:an? Kan du köra linux på ps2:an? Kan du komma åt imdb, väder med en ps2:a? Kan du använda ps2:an som en ftp-klient? Kan du streama filmer över nätverk till ps2:an? Kan du mappa en hårddisk från en pc till ps2:an? Kan du köra .img filer i ps2:an? Ska jag komma på mera SNÄLLA lilla du?

Snälla lilla du, varför inte använda datorn till allt det där?

Fattar inte varför folk säger "välj xbox, du kan göra så mycket med den".
Allt sådant har man sin dator till.
Ok, har man ingen pc, så är xboxen ett möjligt alternativ.

MEN nu pratar vi om en SPEL-konsoll. Den är alltså till för att spela spel på.

Därför bör man kolla vilka spel som finns och kommer att släppas till konsollerna.
Jag har PS2 och gamecube och valde dem just för att de spel jag vill spela finns på på dem.

Jag ser ingen anledning att köpa en xbox om man har en någorlunda ny pc eftersom i princip alla spel som finns till den finns till pc och dessutom billigare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 326
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL