August 13, 2002
Det är ganska stor skillnad att spela samma spel på Xbox och PC.
För det första så använder man en kontroll när man spelar Xbox, vilket de flesta inte gör när man lirar PC.
För det andra så är det ändå en konsol. Visst, den är lik PC:n men konsol är konsol och det är det grabben/flickan är ute efter.
Dessutom så finns 80% av alla bra titlar som PS2 har till Xbox pch vise versa.
Typ alla spel är Xbox Live-komptitabla, och det är många som lirar, jävligt många. Typ inte många som spelar via nätet med sin PS2.
Dessutom kan man INTE ha Linux på sin PS2, men det kan man på Xbox!! 😛
November 22, 2001
GolZa wrote: Det är ganska stor skillnad att spela samma spel på Xbox och PC.
För det första så använder man en kontroll när man spelar Xbox, vilket de flesta inte gör när man lirar PC.
För det andra så är det ändå en konsol. Visst, den är lik PC:n men konsol är konsol och det är det grabben/flickan är ute efter.
Dessutom så finns 80% av alla bra titlar som PS2 har till Xbox pch vise versa.
Typ alla spel är Xbox Live-komptitabla, och det är många som lirar, jävligt många. Typ inte många som spelar via nätet med sin PS2.
Dessutom kan man INTE ha Linux på sin PS2, men det kan man på Xbox!! 😛
1: Om man vill spela med kontroll är det bara att köpa en till pc'n. Så slipper man lägga 2000 på en xbox.
2: Den innehåller pc-delar och har windows som operativsystem. Det kallar jag pc.
3: Jovisst många spel släpps till alla konsoller, men både gc och ps2 har sina titlar. Väljer man xbox missar man en hel del bra spel. Har xbox något exklusivt spel överhuvudtaget?
4: Lan och spel över internet fungerade innan xboxen kom och det gör det nu oxå. Tror det är en hel del som spelar med ps2 oxå.
5: Linux finns både till GC och ps2. Men varför vill man köra linux på ett tv-spel?
November 13, 2001
Json_81 wrote:
Snälla lilla du, varför inte använda datorn till allt det där?
Fattar inte varför folk säger "välj xbox, du kan göra så mycket med den".
Allt sådant har man sin dator till.
Ok, har man ingen pc, så är xboxen ett möjligt alternativ.MEN nu pratar vi om en SPEL-konsoll. Den är alltså till för att spela spel på.
Därför bör man kolla vilka spel som finns och kommer att släppas till konsollerna.
Jag har PS2 och gamecube och valde dem just för att de spel jag vill spela finns på på dem.Jag ser ingen anledning att köpa en xbox om man har en någorlunda ny pc eftersom i princip alla spel som finns till den finns till pc och dessutom billigare.
Ja snälla lilla du på dig med. Det är en djävla skillnad att sitta i en kontorsstol och stirra på en datorskärm mot att sitta bekvämt i en soffa. Med lite tur har man redan har stereon kopplad till xboxen och högtalarna lämpligt placerade. Då tycker väl säkert någon att jamen jag har "blahablaha datorhögtalarsystem 5.1 femtontriljoner watt, inte riktigt samma sak som en RIKTIG steroe. Visst kan man köra tv-ut från datorn men xboxen har en betydligt bättre tv-ut än vilket graffe som helst så du får inte samma bildkvalitet. Det är argumenten för att ha en konsoll överhuvudtaget. Skulle tippa på att samma sak gäller för PS2 och Gamecube också då gällande bildkvalitet. Samma för alla konsoller är ju även det att man behöver inte uppgradera stup i kvarten för att kunna spela det senaste. Även filmer håller MYCKET högre kvalitet på xboxen än från pc. Ljudet vet jag inte, har inte jämfört.
November 22, 2001
gilgo wrote: [quote=Json_81]
Snälla lilla du, varför inte använda datorn till allt det där?
Fattar inte varför folk säger "välj xbox, du kan göra så mycket med den".
Allt sådant har man sin dator till.
Ok, har man ingen pc, så är xboxen ett möjligt alternativ.MEN nu pratar vi om en SPEL-konsoll. Den är alltså till för att spela spel på.
Därför bör man kolla vilka spel som finns och kommer att släppas till konsollerna.
Jag har PS2 och gamecube och valde dem just för att de spel jag vill spela finns på på dem.Jag ser ingen anledning att köpa en xbox om man har en någorlunda ny pc eftersom i princip alla spel som finns till den finns till pc och dessutom billigare.
Ja snälla lilla du på dig med. Det är en djävla skillnad att sitta i en kontorsstol och stirra på en datorskärm mot att sitta bekvämt i en soffa. Med lite tur har man redan har stereon kopplad till xboxen och högtalarna lämpligt placerade. Då tycker väl säkert någon att jamen jag har "blahablaha datorhögtalarsystem 5.1 femtontriljoner watt, inte riktigt samma sak som en RIKTIG steroe. Visst kan man köra tv-ut från datorn men xboxen har en betydligt bättre tv-ut än vilket graffe som helst så du får inte samma bildkvalitet. Det är argumenten för att ha en konsoll överhuvudtaget. Skulle tippa på att samma sak gäller för PS2 och Gamecube också då gällande bildkvalitet. Samma för alla konsoller är ju även det att man behöver inte uppgradera stup i kvarten för att kunna spela det senaste. Även filmer håller MYCKET högre kvalitet på xboxen än från pc. Ljudet vet jag inte, har inte jämfört.
Sant, men du pratade om massa ftp hit och server dit och sådant hör hemma på en pc. Jag föredrar absolut att sitta och spela framför tv'n med surround (utom vissa spel som hör hemma på pc) därför har jag GC och PS2. Och jag skrev att man får helt enkelt kolla vilka spel som finns till vilken konsoll och välja därefter.
July 18, 2003
Jag skulle köpa en konsoll precis efter jul och det blev en xbox, dels pga möjligheterna och att min flickväns familj har ett ps2.
Jag är hel nöjd med xboxen, ps2 har bättre spelutbud, men det börjar att jämna ut sig och sen så är xboxens grafik mycket bättre!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 13, 2001
Json_81 wrote: Sant, men du pratade om massa ftp hit och server dit och sådant hör hemma på en pc. Jag föredrar absolut att sitta och spela framför tv'n med surround (utom vissa spel som hör hemma på pc) därför har jag GC och PS2. Och jag skrev att man får helt enkelt kolla vilka spel som finns till vilken konsoll och välja därefter.
Hör hemma vet jag väl inte. Saken är väl den att i verkligheten så köper inte folk så mycket spel. Då kommer det där med ftp in i bilden. Med en stor hårddisk i xboxen så kan man lägga sina "backuper" där via ftp. Likaså för sina filmer. Vore väldans massa mer jobb att bränna ut allt för att sen kopiera in det på hårddisken i xboxen. Utan ftp möjligheten tycker jag xboxen skulle tappat mycket i användbarhet.
November 22, 2001
gilgo wrote:
Hör hemma vet jag väl inte. Saken är väl den att i verkligheten så köper inte folk så mycket spel. Då kommer det där med ftp in i bilden. Med en stor hårddisk i xboxen så kan man lägga sina "backuper" där via ftp. Likaså för sina filmer. Vore väldans massa mer jobb att bränna ut allt för att sen kopiera in det på hårddisken i xboxen. Utan ftp möjligheten tycker jag xboxen skulle tappat mycket i användbarhet.
Sant. Jag tror inte xboxen hade sålt så bra om det inte varit så vansinnigt lätt att kopiera spel till den.
Men om någon säger "Jag vill ha ett tv-spel, vad ska jag köpa" och folk säger "köp xbox, så kan du ftp'a, köra linux, sätta upp en server, köra filmer osv" så tycker jag den personen som svarar har missuppfattat frågan.
Och att säga köp xbox för det är så lätt att kopiera spel till den är ju väldigt sant, men det är inte rätt.
November 13, 2001
Håller med, det är extremt lätt och troligtvis en stor anledning till att den säljer såpass bra. Det är inte heller rätt egentligen. Fast man ska väl inte säga för mycket med tanke på att dom flesta båda kör piratkopierade program och spel på sina datorer nuförtiden. Men du har helt rätt i att det är fel att göra det.
August 13, 2002
Json_81 wrote:
1: Om man vill spela med kontroll är det bara att köpa en till pc'n. Så slipper man lägga 2000 på en xbox.
2: Den innehåller pc-delar och har windows som operativsystem. Det kallar jag pc.
3: Jovisst många spel släpps till alla konsoller, men både gc och ps2 har sina titlar. Väljer man xbox missar man en hel del bra spel. Har xbox något exklusivt spel överhuvudtaget?
4: Lan och spel över internet fungerade innan xboxen kom och det gör det nu oxå. Tror det är en hel del som spelar med ps2 oxå.
5: Linux finns både till GC och ps2. Men varför vill man köra linux på ett tv-spel?
1. Det går att spela med kontrol, men det finns inga vidare kontroller till spel som Halo. Känslan i Xbox kommer PC:n aldrig vara nära.
2. Den innehåller ju inte direkt renodlade PC-delar. Eftersom det inte går att byta moderkort och så än så är det ändå för Xbox delar är till. I så fall kan man säga att det är "datordelar" i PS2 med eftersom den är uppbyggd på samma sätt.
3. För det första: GC har ruggigt pissigt utbud. Varför tror du folk dissar den? Har varit ständiga diskusioner om att spelen är för barnsliga, vilket de flesta också är.
Halo blev utnämnt till världens bästa spel förra året av Internationell jury, och det finns bara till Xbox.
Spel som finns till både PS2 och Xbox är bättre på Xbox. Du ser ju Need For Speed: Underground. Det laggar balle på PS2. Typ 10 i FPS.
Finns massor med sådana exempel.
4. LAN och spel via Internet fungerade innan ja. Dock har det varit 1% som testat det hittils med varje konsol, förutom PC:n.
Xbox är den konsol som fått internetmarknaden att växa rejält. Typ alla spel till Xbox fungerar på Internet, men så är det knappast till PS2.
Det är dessutom jävligt få som spelar via Internet här. Skulle tippa att kanske 1% gör det här på NH som har PS2.
5. Kuriosa...
November 22, 2001
GolZa wrote:
1. Det går att spela med kontrol, men det finns inga vidare kontroller till spel som Halo. Känslan i Xbox kommer PC:n aldrig vara nära.2. Den innehåller ju inte direkt renodlade PC-delar. Eftersom det inte går att byta moderkort och så än så är det ändå för Xbox delar är till. I så fall kan man säga att det är "datordelar" i PS2 med eftersom den är uppbyggd på samma sätt.
3. För det första: GC har ruggigt pissigt utbud. Varför tror du folk dissar den? Har varit ständiga diskusioner om att spelen är för barnsliga, vilket de flesta också är.
Halo blev utnämnt till världens bästa spel förra året av Internationell jury, och det finns bara till Xbox.
Spel som finns till både PS2 och Xbox är bättre på Xbox. Du ser ju Need For Speed: Underground. Det laggar balle på PS2. Typ 10 i FPS.
Finns massor med sådana exempel.4. LAN och spel via Internet fungerade innan ja. Dock har det varit 1% som testat det hittils med varje konsol, förutom PC:n.
Xbox är den konsol som fått internetmarknaden att växa rejält. Typ alla spel till Xbox fungerar på Internet, men så är det knappast till PS2.
Det är dessutom jävligt få som spelar via Internet här. Skulle tippa att kanske 1% gör det här på NH som har PS2.5. Kuriosa...
1. Du kan använda xbox-kontrollen till pc om du vill.
2. Dvd, hårddisk och processor är väl iaf renodlade pc-delar.
ps2 har en helt annan sorts processor som är gjord för tv-spel.
Såvitt jag vet har den inte ddr-minne utan någon annan lösning.
3. Gillar man inte nintendo gillar man inte gc, självklart. Själv tycker jag mario sunshine mfl e skitkul att sitta o spela.
Halo finns till pc. Har inte testat nfsu till ps2 så det kan jag inte svara på.
4. Jag menade på pc.
August 13, 2002
3. Gillar man inte nintendo gillar man inte gc, självklart. Själv tycker jag mario sunshine mfl e skitkul att sitta o spela.
4. Jag menade på pc.
1. Möjligt att det går, men jag tror inte det är så lätt att genomföra. Hur många tror du har en Xbox-kontroll till datorn på en skala? Desutom är inte spelen till PC gjorda för att styras med en Xbox-kontroll vilket gör att t ex: Halo (som finns till Xbox) skulle bli ganska CP.
2. DVD har PS2 också. Delarna kanske liknar de som finns till PC, vilket delarna till PS2 också gör. Ingen av delarna från Xbox:en går att använda till dator, förutom DVD:n...möjligtvis.
3. Halo finns till PC ja, men det gör Final Fantasy också?
4. Mmm
August 13, 2002
4. Jag menade på pc.
1. Möjligt att det går, men jag tror inte det är så lätt att genomföra. Hur många tror du har en Xbox-kontroll till datorn på en skala? Desutom är inte spelen till PC gjorda för att styras med en Xbox-kontroll vilket gör att t ex: Halo (som finns till Xbox) skulle bli ganska CP.
2. DVD har PS2 också. Delarna kanske liknar de som finns till PC, vilket delarna till PS2 också gör. Ingen av delarna från Xbox:en går att använda till dator, förutom DVD:n...möjligtvis.
3. Halo finns till PC ja, men det gör Final Fantasy också?
4. Mmm
1 Guest(s)