February 16, 2005
Då min uppgradering har dragit ut på tiden har en del hunnit hända på utbuds och pris sidan. Är det nån idé att köpa singel core tex. en 4000+
eller ska man satsa på X2, ser det ut som spelmarknaden är på väg att anpassa sig till dual-core cpu. Ska man köra på en 4200+ med 2x512 L2-cahce eller är 4400+ att föredra? hur stor blir skillnaden mellan 2x1mb och 2x512 i vardags bruk..
användningsområde: klockar inte nått nämnvärt, lite på nybörjar nivå endast. Spelar om och när det dyker upp nått jag gillar sen är det mycket filmer/serier, en del packa upp stora filer . lite av allt med andra ord.
vad tycker ni?
Jag köper ju gärna nått som vara länge så att säga.. så slipper man lägga ut pengar på ett tag. tänkte först vänta på Am2:an men skippar nog det.
February 16, 2005
klaus wrote: Jag skulle satsa på en X2 CPUer med 2x 1 Mb L2 cache.Kanske vänta ett tag till på de nya CPUer som komma från AMD-sen bli de väll också billigar.
........Klaus
nån erfarenhet av X2:an?
har du själv en 4000+ (enligt din signatur)? vad tycker du om den? är den värd att lägga 3k:- på?
February 10, 2003
Den 4000+ är bra för att spela med, men Bild och Video behanling go väll bättre med en X2 CPU so klart.
Jag har den ensolänge på en Epox EP-9NDA3+ och har sammtidigt en Mobbo DFI-nF4-SLI-DR liggande,som jag tänkte mig en X2 CPU för.Jag vänta bara att de bli billigare-sen slo jag till.
Jag läsa mycket på Tyska Saiten om just X2 CPUer,och Opteron Fantasten och tycke att en X2 CPU är nästan billigare som en likvärdigt Opteron CPU.De riktigare Opteron börja först hos so "175" och de kosta också mera.........Klaus
February 16, 2005
river upp denna tråden i stället för att göra en ny.
Då det nu ser ut som en uppdatering bli ganska omgående vill jag gärna veta (jag skrev det i första inlägget men fick inget vettigt svar på just den delen)
hur stor är prestanda skillnaden mellan en cpu med 2x512 l2 chache och en med 2x1mb
samt en sak till
Tips på moderkort?
A8N-SLI Premium ?
Passivkylning och sli är krav på mobo:et
September 20, 2001
ABit AN8-Sli kanske vore något?
2 Guest(s)