July 4, 2004
Tjena allihopa!
Ville börja med att inleda att jag är ny här på forumet och av att döma på alla andra trådar så ser det ganska trevligt ut här.
Därför bestämde jag mig för att fråga er vilket grafikkort ni tycker man ska köpa emellan ATi x800 XT och Geforce FX 6800 Ultra.
På tester så brukar ATis flaggskepp vara lite bättre men nVidias kort har ju stöd för Shader Model 3.0 och det är väldigt frestande med ett sådant kort också.
Jag kommer att köpa en ny dator nu i augusti och båda korten kostar precis lika mycket på Webhallen, dvs: 5699kr.
Motivera gärna också varför ni tycker att det ena kortet är bättre än det andra.
July 4, 2004
Ctrl: Jag ska köpa en helt ny dator.
Min dator som jag har nu är mycket dålig.
Delarna som jag kommer ha i den nya datorn är:
Processor: AMD Athlon 64 3400+
Ram minne: Kingston Hyper X 1024mb PC3200
Grafikkort: Något utav de här två korten som vi snackat om.
Moderkort: Microstar - Socket 754 - ATX nForce 3 (K8N-NEO-PLATINUM) - Raid / 2 x Gblan
Hårddisk: 200gb seagate barracuda
Så ser den ut ungefär.
Om det är något med datordelarna som inte passar eller liknande så skrik till. Vill ha en så bra dator som möjligt som jag kan få för 20000kr.
July 4, 2004
Blaxxor wrote: Varför inte vänta med att plocka ihop delarna tills det är dags att köpa ? Priserna kommer ju sjunka ganska rejält fram till hösten menar jag 😛
Det är ju inte långt kvar egentligen.
Ska köpa delarna direkt i början på augusti.
Datorn ska vara klar innan 16:e augusti då jag har min första skoldag på gymnasiet.
2 Guest(s)