November 4, 2001
Har du inte förstått att jag inte vill smutskasta gamecube?
Sen tycker jag du kan använda en trevlig ton och skippa påhoppen!
Försäljningssiffror USA
Decembers hårdvaruförsäljning:
PS2: 2,733,000 (+ 107%)
XBOX: 1,033,000 (+ 121%)
GCN: 619,000 (+ 32%)
Totalt sålda basenheter:
PS2: 15,870,000
XBOX: 4,601,000
GCN: 3,583,000
Marknadsandel Xbox December 2003. (baserat på Storbritannien (Chart-Track), Frankrike (GfK) och Tyskland (GfK)):
Xbox - 20.4%
GameCube - 10.7%
PlayStation 2 - 68.9%
EDIT: Ta då med att PS2 har funnits ute ett år längre.
Att Halo kommer bli försenat är ju inget jag suttit och kommit på själv, inget datum jag gissat mig till heller.
Att det snackats så mycket dynga om kontrollen? Det är bara personer som inte har prövat den och inte kan komma med några riktiga argument, som använder det som argument. Vad är det som är dåligt med den, du måste ju komma med något argument, inte bara säga den är skit! Tycker du DC kontrollen också är skit, microsoft har ju haft den som förebild när dom gjorde sin ktrl.
Jag har tyvärr inte hört talas om nån EIDE hårddisk som sitter i datorn.
Jag tycker du för en dum argumentation, eftersom gamecube har en processor (från IBM) som är gjord för spel, räknas det inte som en dator? Xbox har en processor från INTEL varför räknas den helt plötsligt som en dator då? Du kan ju inte ta loss processorn och sätta in i datorn och vad är det för skillnad på Xbox hårddisk från seagate med IDE gränssnitt och PS2 hårddisk från sony förutom gränssnittet? Hårddisken används ju på samma sätt!?
Så du menar att det inte är någon större match att t.ex. ta processorn från ett xbox, och sätta i din dator? Eller varför inte ta grafikkortet!?
http://www.xboxhackz.com/image.....ox_cpu.jpg
http://www.xboxhackz.com/image.....box_23.jpg
Ta en titt på bilderna...
Sen har jag svårt att förstå varför Xbox inte är optimerad för sitt syfte, den har ju bäst prestanda av alla tre konsoller.
http://www.teamxbox.com/articl.....&fc=1
Jag förstår heller inte vart du vill komma, jag är ingen fanboy som inte kan förstå att någon annan konsol är bra. Jag tycker som jag förövrigt sagt ett antal gånger inte att någon konsol är dålig, man blir nöjd vilken man än köper. När jag sa att jag tycker det är synd att GC sålt så pass dåligt, är jag inte ironisk utan helt seriös, jag tycker det är synd.
Edit: Jag litar på dina uppgifter i Japan, jag gick själv efter Usa/Europa, men här är några uppgifter
"Försäljningssiffrornas baksida: Försäljning i miljoner exemplar av konsoler i Europa respektive Japan under 2002, Japans försäljningssiffror är inom parantes. PlayStation2 har sålt 6 (3,7) - GameCube 1,5 (1,0) och Xbox 1,4 (0,3) miljoner exemplar vardera. Försäljningssiffrorna för USA är ännu inte offentliga då alla företag ännu inte lämnat uppgifter, men vi kan räkna med att Xbox leder över GameCube med cirka en knapp miljon enheter, och att PlayStation2 har sålt mest. Bara siffror kan dock vara lite svåra att tolka, de säger inget om bara de senaste månadernas försäljning eller om försäljningen i mindre regioner. För i exempelvis Sverige så säljer Xbox och PlayStation2 ungefär lika bra."
från kong.se.
December 28, 2002
October 28, 2002
XBOX: Prestandan, det kanske inte är s¨å stor skillnad ¨på grafiken mellam consolesen nu, men, framtiden s¨å har ju xboxen mer prestanda, så xboxens spel kommer att vara snygga även i framtiden, då gamecuben o ps2:an inte klarar av att göra lika snygga pga prestanda brist.
Du kan sätta in egen hd, typ en 80gigare, lägger du in ett mod-chip också så kan man få mkt valuta för pengarna (hur får du räkna ut själv.)...spelen är ju jätte dyra....eller?? kanske inte...alls.
Handkontrollen e världens jobbigaste, MEN, det finns japansk-versiob av den att tillgå, den e inte lika stor och klumpig, den e riktigt bra faktiskt.
sen e d ju microsoft´....det är nog största nackdelen.
Gamecube: det är ju nintendo...kan inte vara dåligt, men det kan ju finnas bättre grejjer också, "familje-console" tycker jag.
July 19, 2002
Newbie2K wrote: XBOX: Prestandan, det kanske inte är s¨å stor skillnad ¨på grafiken mellam consolesen nu, men, framtiden s¨å har ju xboxen mer prestanda, så xboxens spel kommer att vara snygga även i framtiden, då gamecuben o ps2:an inte klarar av att göra lika snygga pga prestanda brist.
där har du faktiskt lite fel för att GC använder minnet på ett annat sätt än vad Xboxen gör, Grafikkortet, minnet och cpu:n arbetar för sig själv i en GC:n men i Xboxen så måste cpu:n ta hand om minnet och skicka signaler till grafikkortet, vilket gör att GC:n kan nästan klara av samma grafik som Xboxen.
Och nån annan, kom inte och säg att jag håller enbart på GC, Xbox eller PS2, eftersom jag har en Xbox och tycker att både GC:n och PS2 e bra konsoller dom me.
October 28, 2002
där har du faktiskt lite fel för att GC använder minnet på ett annat sätt än vad Xboxen gör, Grafikkortet, minnet och cpu:n arbetar för sig själv i en GC:n men i Xboxen så måste cpu:n ta hand om minnet och skicka signaler till grafikkortet, vilket gör att GC:n kan nästan klara av samma grafik som Xboxen.
Och nån annan, kom inte och säg att jag håller enbart på GC, Xbox eller PS2, eftersom jag har en Xbox och tycker att både GC:n och PS2 e bra konsoller dom me.
I stand corrected!!
October 14, 2002
Jag orkar inte tjaffsa om alla saker du förstår ju tydligen inte vad jag menar ändån.. Aja men om jag säger så här..hmm en någorlunad förenkling nu. Jag antar att du har lite basic vetande om processorer. Om du har en Inte Celeron 700mhz, så kan du aldrig, aldrig aldrig någonsin jämföra den med en riktigt Pentium 3 700mhz eller? Jag antar att jag inte behöver dra med alla data och fakta för det. Ungefär så är fallet mellan Gamecube processorn och Xbox processorn. Orkar inte tjaffsa mer, du verkar inte kunna tillräckligt mycket om Hårdvara för den här diskussionen.
The End
November 4, 2001
Nischi wrote: Jag orkar inte tjaffsa om alla saker du förstår ju tydligen inte vad jag menar ändån.. Aja men om jag säger så här..hmm en någorlunad förenkling nu. Jag antar att du har lite basic vetande om processorer. Om du har en Inte Celeron 700mhz, så kan du aldrig, aldrig aldrig någonsin jämföra den med en riktigt Pentium 3 700mhz eller? Jag antar att jag inte behöver dra med alla data och fakta för det. Ungefär så är fallet mellan Gamecube processorn och Xbox processorn. Orkar inte tjaffsa mer, du verkar inte kunna tillräckligt mycket om Hårdvara för den här diskussionen.
The End
Never Argue With Idiots, They Will Lower You To Their Level And Beat You With Experience.
Snarare du som inte vet tillräckligt mycket.
November 4, 2001
Jag förstår det du förklarar om celeron och PIII, men xbox har ju bättre prestanda än ngc, och då uppfyller den ju sitt vad det gäller det, för denna generations konsoler. Det jag menar är att det spelar ju ingen roll om det är en processor som inte är fullt optimerad för tv-spel ifall den ändå konkurerar ut sina konkurenter vad det gäller prestanda.
December 4, 2002
Jag fattar inte vad alla har emot den äldre hankontrollen????
Den är knappast för tung, (om den är är det ni som är veklingar)
Knapparna sitter perfekt och styrkorset är mycket bättre än gamecubes lilla futtiga som är helt oanvändbart, (testa spela SSX tricky så vet du)
Sedan är den lilla "joysticken" av nästan N64 kvalitet för en polares styr redan fel och den har blivit slak så kvaliteten är inte den bästa på gcs kontroller och dom äckliga R och L knapparna är odugliga att trycka ner imo känns inte skönt alls i t.ex bilspel...
2 Guest(s)