May 17, 2003
har haft alla 3 😀
PS2 är det som brukar gå för ungdomar men jag gillade den inte allt för mycket.
Xbox var lite roligare så den kan jag rekomendera men gillar du grymt bra spel (men inte så många spelsläpp tyvärr 🙁 ) så ska du köpa en Gamecube som för övrigt är ca 500 kr billigare än en PS2 8)
Så Xbox eller Gamecube beroende på spelsmak
June 27, 2002
nollan wrote: gamecube har juh nestan bara "barnspel" 🙂
FEL!!
Men PS2 är ju helt klart grymmast med bäst spelkontroller och bäst spelutbud + online snart + kontrollerna de två du hålle ri handen alltså är ju kassa till Xbox bara stora och dåliga på den sidan har ju alltid Playstation varit bäst + att man kan spela gammla playstationsspel på PS2..:)
May 17, 2003
July 20, 2001
alla dom 3 konsollerna kommer snart vara online
det som skiljer dom 3 år är enligt mig ganska lite, men det är spelutbudet som gör konsollen
Gamecub har dom här lite mer klassiska mario, zelda, ressident evil, metroid
PS2 har spel som Final Fantasy, ground turismo och alla gamla klassiska PS1-spelen
XBoxen, är enligt mig den tråkigaste konsollen, då den har igentligen bara Halo som är bra 🙂
men Xboxen och PS2 är rätt så lika, och dom har flest gemensamma spel av alla konsoller, så där står vallet mellan många spel och ny grafik typ
Xboxen har en fördel och det är att den går att modda så det blir en liten mini dator, detta kan vara bra, men det är dock dyrt
personligen skulle jag ha köpt en Gamecub, men jag gillar oxå plattformsspel, och där är ju mario kung 😀 bilspel och sådant spelar jag helst på datorn och därför gör det mig inget att gamecub saknar bilspel
March 20, 2003
Arkanoid är från början ett arkadspel som finns i ungefär 1miljard olika kopior till pc.
Och som du säger så kör du det på en emulator som man lika gärna kan köra på pc.
Men är du nöjd med din xbox så ska jag inte hindra dig, spel är ju alltid den drivande faktorn som gör oss alla glada.
1 Guest(s)