June 27, 2002
4fun wrote: Xbox är helt ok....
Broshan har en sådan och jag tycker grafiken och spelen är mycket bra för pengarna man lägger ut...
Tanken på köper man en dator som ska visa sådan grafik måste man lägga upp minst 10´0000 och xbox 2000
Dator visar bättre grafik än nån spel konsol...:)
PS2 har ju mycket bättre spel till sin + den är bakåtkompatibel och har bättre handkontroller än de där monstren de har satt till XBOX och än en gång så är det fortfarande en Microsoft pryl.
May 1, 2003
xbox är ju relativ ny om man jämför med ps2, som har 3 år på nacken om ja minns rätt...
har själv xbox, jag har små händer men handkontrollen
passar mycket bättre i mina labbar än ps2, de blir man ju bara varm
utav, plus på visa racing spel så måste man trycka ihjäl tummen på HK för att kunna ge full gas, ja kör med R på xbox som gas helt enkelt mycket bättre 🙂
May 1, 2003
December 6, 2001
JohnOlsson wrote: nu tycker ajag att vi stänger denna tråden, det är lika dant som:
intel eller amd?
bmw eller volvo?
xbox eller ps2?slutar bara med att folk klagar på att man gör fel val. tro mig.
Men det är ju då rakt inte en anledning till att sluta att disskutera och debatera. Det är ju så man kommer fram till saker och ting! Alla har ju inte samma önskemål eller förväntningar på grejjer man köper så därför kan ju två olika saker vara olika lämpade från gång till gång. Vill du ha en hur grymt presterande dator som helst så får du ta en intel t ex, men har du mindre önskemål så är det ju mycket mer ekonomiskt med en amd. (lite subjektivt kanske, men du förstår kanske vinken)
Till ämnet. Jag skulle rekommendera en xbox. Det måhända att det inte finns så mycket spel till den, men det kommer ju. Den är också den kraftfullaste konsolen. Doom3 kommer ju faktiskt att släppas till den nästa vinter nån gång. De andra plattformarna kommer nog inte på fråga tror jag. Sen finns ju chipmoddar och andra grejjer för att göra det ännu mer atraktivt. Det är ju visserligen MS som ligger bakom, men det är nog många som inte har en orginalskiva liggandes hemma med Microsoft OSet man för tillfället kör, så det kanske t o m kan vara bra för moralen nere i tåspetsarna att ta en xbox, vad vet ja.
2 Guest(s)