February 4, 2003
Hej.
Köpte ett XBOX nu i veckan. Nu måste man köpa handkontroller till det.
Orginal kostar som bekant 390kr eller något sånt. Har därför tittat lite på varianter som exempelviss http://www.webhallen.com/list......;genre=750
Några erfarenheter? Är det bra eller väldigt dåligt?
Kanske några andra tips?
Mvh/D
February 4, 2003
Logitech har ju en som kostar 115kr, så den är väl inte särskillt dyr jämfört med Microsofts egna som kostar 3 ggr så mycket?
March 8, 2004
helt ärligt, var inte dumsnål och ta en original
http://www.webhallen.com/prod......p?id=20773
Just den var grön men dom finns i andra färger med.
Man får vad man betalar för och en logitech för 500 spänn är förmodligen bra och en logitech för 129 är förmodligen dålig.
/Niklas
February 4, 2003
Dumsnål?
Jag kanske inte vill lägga ner en förmögenhet när jag ska köpa 3 handkontroller förutom den orginal som jag redan har.
Det är inte till mig själv, utan för att exemelviss spela mot kompisar.
Jag är inte värsta game-freaket, och inte mina kompisar heller, utan vi spelar ibland kanske för skojs skull.
350kr x 3 = en hel del pengar
115kr x 3 = lite mindre
Allting beror på vad man prioriterar här i livet, och jag tillverkar tyvärr inte sedlar.
Logitech är ändå ett ansett märke. Och Micorosft tar ändå hutlöst mycket överpris just för att det är "orginal". Visst den kanske är bättre, men det lär finnas bra alternativ. Det är knappast något "mega avancerat" som en fjärrkontroll är rent tekniskt.
Jag förstår vad du menar Turkis, men jag nöjer mig inte med "förmodligen" som svar, utan jag hoppas att någon här på forumet har varit i någon liknande situation och kanske delar med sig av sina empiristiska kunskaper =)
February 22, 2004
Denna är riktigt bra, och håller bättre än orginalkontrollen.
January 20, 2003
davidhellmyrs wrote: Logitech har ju en som kostar 115kr, så den är väl inte särskillt dyr jämfört med Microsofts egna som kostar 3 ggr så mycket?
Den gillade jag mycket mer än originalet då den inte är så klumpig samt gummigreppet är skönt.
Men det är en smaksak.
March 8, 2004
Ok, då tar vi bara mina personliga erfarenheter, vi säljer en hel del kontrollers och har inte fått en enda original i retur. På icke originalen av varierande märken, dock inte logitech, har vi ungefär 5%, det är inte så farligt, dom trasiga har förmodligen varit trasiga hela tiden, altså dom sparat in pengar på kvalitetskontroll, det är något som logitech inte skulle göra.
Känslan har varit något varierande, de flesta av kopiorna vi har haft har varit sega och slappa i knapparna, man trycker och inget händer. Analogstickorna har varit helt perfekta.
Kopiorna vi sålt har varit alla de vanliga asientillverkade märken, men dom kontroller som säljs på game och eb och liknande brukar vara lite större kändare märken som har återförsäljare i sverige, madcatz osv.
Och dom kan man generellt säga har bra kvalitetskontroll, dvs dom är inte trasiga redan när du öppnar, brukar inte heller ha problem med att dom går sönder snabt heller utan det är just att man kan behöva trycka lite hårdare på digitala styrkorset för att det ska hända något.
Har du inte haft en xbox tidigare och inte vant dig vid en original så spelar det mindre roll, då kan du nog ta vad som helst.
Har inte nämt det tidigare för att jag inte vill göra otilllåten reklam men vi säljer faktiskt originalen för 299 styck, helt slut för tillfället (ok, vi har en som jag vänt på analogstickorna på, beställning från en väldigt vänsterhänt kund 🙂 och väntas inte få hem nya förrän i början av december men ändå.
http://www.swemods.com/catalog.....index.html
*EDIT* Dumsnål kom efter att jag vant mig vid original och sen köpte kopior och insåg att jag inte kan använda dom, jag blev bara tokig, mina kompisar märkte ingenting så jag var tvungen att ge bort dom och köpa original till mig själv, då kände jag mig dumsnål : )
/Niklas
November 5, 2005
köpte en joytech och en logitech från jobbet.
Spelade stenhårt nhl i 2veckor
Joytech hk började knapparna bli sega och styrspaken gjorde inte som man ville
rekommenderas EJ!!!
logitechen funkar hur bra som helst.. dock inte lika skön som en orginal men den duger bra.. köpte den för runt 100lappen
1 Guest(s)