December 4, 2001
Vilken ska man köpa om man ska göra det? Dem ligger ju på samma prisnivå allihopa och i siba tidningen stod det under var och en av dessa att denna är den bästa konsolen som fins typ. Blir ju lite förvirrad då.
Tror inte det blir gamecube i så fall för jag vill kunna spela DVD.
Så hur ligger xboxen till jämfört med PS2:an. PS3 kommer väl först 2005 och det är ju lite onödigt att vänta på den kanske 😀
Är dem uppbyggda på samma sätt med hd, nätverkskort osv eller?
Är inte så inne på konsolmarknaden så jag vet inte nåt om dessa saker faktiskt.
Nån som vill berätta lite om vad man ska köpa och varför? Och vad är det som gör konsolen så mycket bättre än datorn? (vill bara veta OM det är så att konsolen är bättre än datorn).
Mina behov är spela och bara spela!
October 28, 2002
jag är okunnig om datorer o sånt, men, vet inte hur d e med dig, men konsol e billigare, du kan "modda" dom så att du kan köra brända spel till Xbox eller PS2 (gamecube vet jag inte) så dom blir skitbilliga (förutsatt att du har dvd brännare) sen, en consol krånglar ALDRIG. inga installationer osv.....bara trycka i skivan o köra...lätt.
bredbandsstöd kommer ju också så multiplayer e på g...prestanda mässigt är XBOXEN bättre än PS2:an, så X kommer ju hålla längre antar jag...., men spelen, PS2ans eller Xens....vilka gillar du bäst??? följ spelen, dator är roligare, dyrare, kan du använda till mer....
consol e ju så grymt billigt!! (du kan ju både köpa PS2 o sen PS3 när d kommer, du kommer änd¨å inte betala vad en data kostar, o datorn e omoedern då...)
July 21, 2001
xbox :
finare grafik
fetare ljud
inbyggt 10/100mbit nätverkskort
xbox live (online gaming)
vid moddning så kan du använda den som regionsfri dvd, linux-burk, spelkonsoll
kan spara spel direkt på hårddisk
inte speciellt högt utbud av spel (går ju att ladda hem men nu ska vi inte förespråka illegal verksamhet )
ps2 :
bra utbud av spel
skall komma hdd och nätverkskort till den så du har möjlighet att lira online
de e väl va jag kan komma på
om du har några frågor angående xbox så kan ge mig ett pm
December 4, 2001
Umm jag har kollat runt lite och tycker inte det finns direkt lite spel till xboxen. Men det är kanske sant att det finns något fler spel till PS2. Men men det är ju inte det viktigaste tycker jag.
En annan fråga, hackar spelen nångång på xboxen eller på PS2:an. Eftersom själva innehållet är som på en dator, åtminstone är väl xboxen det? (733Mhz Processor, geforce3 krets graffe osv...) eller har jag fel nu??
och man måste väl inte modda xboxen för att kunna se regionsfri DVD? Hur gör man det i så fall? Det har man inte läst någonting om att man måste göra i a f. Modda alltså...
April 20, 2002
Finns Counter-Strike till X-box?
Annars är det ju ingen idé att köpa en sån!
Man kan ju göra så mycket annat med datorer än man kan göra med de här konsollerna så jag kör nog fortfarande med min dator ett tag framöver.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 4, 2001
Men!!
Vem bryr sig om CS finns till konsolerna? Jävla skit spel.... 🙄 Snacka om ut tjatat spel.... :arg:
Är ju ingen känsla i spelen till datorn, åtminstone inte i bilspel och fighting spel. Sen är det ju gött att bara ligga i sängen oh lira utan behöva gå upp....... :bgrin:
October 24, 2002
Gamecuben ROCKAR.....
Det är allt som är viktigt. Unika spel också... Ps2:an & Xboxens spel kommer vanligen till pc, eller finns redan. Dessutom då nintendo håller koll på vad som släpps till GC, bådar det för en viss kvalitet... = inga hafsverk.
Störtskön joystick dock...
Dessutom låter den avsevärt mindre än åbäket xbox.
Som alternativ 2 så skulle jag dock väja xboxen, då microsoft varesig man vill eller ej kommer att segra.... dessutom finns det ypperliga möjligetheter med en konsollen om man moddar den...
February 9, 2002
Självklart lägger du ju pengarna på en dator - då kan du ju göra annat än spela spel. Men om du nu bara har runt 2500 pix får du ju inte så bra dator, och då är ju X-Box ett självklart val (hatar mig själv för att jag råder någon att köpa en produkt från djävulen själv).
Bra spel (i brahetsordning):
Morrowind - rpg, är det bästa spel som gjorts, utan tvekan, någonsin (förutom Vampire - the Masquerade till dator, förstås)
Halo - ett av de få shooters som man kan köra med konsol. Skön känsla.
Commandos 2 - 2d-strategi, klurigt som fasen.
Hitman 2 - fett maffia spel.
No one lives for ever 2 - tror jag har kommit till xbox. Mycket cool AI.
Men som du ser så finns alla dessa spel även till pc, så köp det om du har råd.
Det som är bra med x-box är att du kan modda den lite (nej, inte olagligt) och koppla ihop den med datorn. Du kommer åt xboxens hårddisk med ett vanligt ftp-program, och behöver inte ens ställa in ip-nummer och nätverksinställningar, då den kör dhcp.
Dessutom, om xboxen skulle pajja, så finns det lite godbitar du kan använda i datorn. Hårddisken ligger på 8 alt. 10 gig, men då måste du se till att norpa åt dig hd-lösenordet medans xboxen fugerar, och sedan formatera lite enligt instruktioner på xbox-moddarsidor.
Fläktar finns två st (80 och 60 mm) som kan användas i datorn. Boxen kan du ju alltid modda till datorlåda - fast med mini-atx eller mindre då. Det finns lite annat smått och gott också.
December 4, 2001
Newbie2K wrote: vad du en gör, se till så att du kan vara säker på att du kan modda consolen......annars får du hosta 500-600 för ett spel, då kommer du aldrig ha råd med spel, o då kommer den ligga o samla damm.......
jag säger detta utan att uppmana till kriminell verksamhet
Jag behöver inte modda xboxen om jag nu köper en sån. Jag köper dem spelen jag vill ha i stället! 😀 Om man är fattig så räcker det väl med att köpa ett spel åtgången? Sen så är det ju så förbannat trist med massa brända skivor över allt liggandes! Är ju snyggare oxå med en rad orginalkartonger i bokhyllan 8)
Jag får väl helt enkelt gå till SIBA och testa dem båda konsolerna så får jag avgöra sen vilken det blir. Alla jag känner har bara dator nämligen...
Jag bryr mig ärligt talat inte om xboxen är stor och bullrig, bara jag får den som är bäst (PS2 eller xbox). Gamecuben skippar jag då den är mest lämplig för barn 0-12 år. :eye: Har läst en guide på aftonbladet om de 3 konsolerna nu nämligen och valer står mellan PS2 och xbox.
Seriöst!!! hackar spelen på xboxen????
December 4, 2001
Callister wrote: OMFG !!!
datorr äger ju sönder konsoler så hårt allså!!!
vaddådet e lätt bara sätta in skivan o spela utan massa krångel ???
vad är det med dator då? :
Stoppa in skivan, installera sen spela.
och tycker man det e svårt så undrar jag varför man har dator :cy:
Jo men du måste väl fatta vad han menade med det??
Det är ju enklare med konsol så är det bara.
Har nu testat alla tre och måste säga att xboxen var mest skön att spela på. Bäst handkontroll och bäst spel.
August 22, 2005
Har både PC, XBOX, PS2 o mest glad i spelväg är jag åt ps2 en eftersom den har flest roliga spel o dessutom har Vice City precis kommit ut!!! 😀
Däremot är xboxen en bättre moj'ng med fler möjligheter, du har nätverkskort o HD direkt vilket kommer kosta en jäkla massa om du ska köpa till det till ps2 en.
Så mitt tips blir nog xboxen men då går du miste om vice city :cy:
December 4, 2001
nu tycker jag att xboxen har dem spel som passar mig bäst. trodde inte ps2:an var så jävla gammal som den är (2000) bara det gör ju att jag väljer xboxen.
men nu till några frågor, funkar xboxen som en dator eller? med tanke på att det finns hd, osv i den ? och hur lagarar man data på den då? sen så undrar jag om man kan spara spel, typ "save game" eller....
är helt jävla newbie på nya konsoler så hjälp vore önskvärt...
mer hjälp... tack
2 Guest(s)