March 11, 2003
gUrr wrote: Är sugen på nya minnen. Funderar på Corsair's XL minnen. Men sen ser jag att det finns nåt som heter LL också. Vad är skillnaden förutom priset? Jag trodde att XL var dom bästa. Är LL bättre eller vad är det frågan om?
XL är antagligen bättre. De har Samsungs nya TCCD-chip, medans LL har BH-6. Nu har det iofs mest betydelse om du skall överklocka, då de har samma timings.
March 11, 2003
ocz wrote: Har verkligen LL BH-6 chip? Då är dom ganska heta eller?
BH-6 är rätt OK, men inte som BH-5. Vissa har fått dem att klocka riktigt bra, men det är inte som med BH-5, där man mer eller mindre kan trycka till med vilka timings och frekvenser som helst, om man bara fläskar på med 3,5V.....
March 14, 2004
denstore wrote: [quote=ocz]Har verkligen LL BH-6 chip? Då är dom ganska heta eller?
BH-6 är rätt OK, men inte som BH-5. Vissa har fått dem att klocka riktigt bra, men det är inte som med BH-5, där man mer eller mindre kan trycka till med vilka timings och frekvenser som helst, om man bara fläskar på med 3,5V.....
Ok. Har faktist sett folk nå 270fsb med BH-6 minnen.
March 11, 2003
ocz wrote: [quote=denstore][quote=ocz]Har verkligen LL BH-6 chip? Då är dom ganska heta eller?
Jo, men det är inte lika vanligt som med BH-5. Jag har sett någon galning som eldade sina CH-5 med 4,2 volt, och kom upp i 275. Men man kan ju fråga sig om hur många minuter det höll....;)
March 14, 2004
denstore wrote: [quote=ocz][quote=denstore][quote=ocz]Har verkligen LL BH-6 chip? Då är dom ganska heta eller?
Jo, men det är inte lika vanligt som med BH-5. Jag har sett någon galning som eldade sina CH-5 med 4,2 volt, och kom upp i 275. Men man kan ju fråga sig om hur många minuter det höll....;)
Men var det i 2-2-2-5? 😛 😀
December 18, 2002
denstore wrote: XL är antagligen bättre. De har Samsungs nya TCCD-chip, medans LL har BH-6. Nu har det iofs mest betydelse om du skall överklocka, då de har samma timings.
http://pub.lorenz.bei.t-online.....ndlist.htm
Endast PC2700LL minnen har haft BH-6 så. Tveksamt att killen skall ha sådana stickor.
Jag har ett par v1.2 LL stickor, CH-5 antagligen om man litar på The list.
Gör 244FSB. :blink:
Ett par XL minnen är nog det bästa valet om du inte får tag i ett par v1.1 av LL.
Köp inga PC3200LL Pro bara.. då det är nå helt andra junk chip på dom.
2 Guest(s)