September 27, 2002
Jag som är ganska ny här i familjen.... (menar Nordichardware)
Är inte alls bra på Datorer och fick lite rekomendationen bla här ifrån att köpa en Zalman 80mm de skulle gå i 20dBa. Man kunde bla köpa den på Xp-Data sa någon här..
Så jag skapar login mm på Xp-Data och köper fläkten mm
Så här står det om fläkten på http://www.xp-data.com
Zalman 80mm, 20.6CFM, 20dBa
Mycket tyst fläkt som lämpar sig för chassiventilation och ev. montering på CPU-kylfläns m.h.a en 60>80mm fläktadapter. 12>5.5V adapter medföljer vilket gör att fläkten kan köras i två lägen: ett utan och ett med voltadapter. Med voltadapter blåser fläkten 20.6CFM och låter 20dBa. Utan voltadapter blåser den 36.5CFM och låter 34.2dBa. Medföljer gör också skruvar för lätt montering. Levereras i retailförpackning.
Garantitiden på kullagrade fläktar är 18 månader, glidlagrade fläktar har en garantitid på 12 månader.
Storlek/tjocklek (mm) 80/25
Luftflöde (cfm) 20.6
Ljudnivå (dBa) 20
Kontakt 3pin
Typ av fläkt Kullagrad
Rotationshastighet (rpm) 1700
RPM-signal Ja
Effekt (W) 0.9
Tillverkarens modellnr PS80252H
Notera att glidlagrade fläktar har något kortare livslängd än kullagrade. Det är därför kullagrade fläktar nästan alltid är dyrare än glidlagrade. I gengäld blåser nästan alltid glidlagrade fläktar mer i förhållande till ljudnivån än vad kullagrade gör.
Jag tolkar det där som man får en voltadapter med och därför kan köpra Fläkten i 20.6dBa.
Men ike får man med en sådan där... Ringer dom och klagar... Säger de att jag köpt en Bulk version och därför inte får med sådana där...
Tänker jag: WTF? Känner mig jätte lurad av dom...
De vägrar hjälpa mig ....
VAD SKA JAG GÖRA???
KÄNNER MIG FET LURAD
September 27, 2002
-roo- wrote: Konstigt att det står
"Levereras i retailförpackning. "
Hur såg din order ut då, stog det bulk där någonstanns?
Nepp köpte EXAKT den där jag visade er...
De hävdade "Levereras i retailförpackning. " menas att den där sakerna leveras bara i Retailförpackningar och att så länge det inte står något så är det inte retailförpackning....
Känner mig GRYMT lurad...
November 13, 2001
Står det inte klart och tydligt att det skulle följa med en voltadapter så har dom rätt och du kan inget göra. Tyvärr så funkar det på det här viset när man handlar saker. Dock stod det "Med voltadapter blåser fläkten 20.6CFM och låter 20dBa. Utan voltadapter blåser den 36.5CFM och låter 34.2dBa. Medföljer gör också skruvar för lätt montering." vilket skulle kunna tolkas som att det skall medfölja... fråga någon som är bra på grammatik om "också" i detta fall syftar på voltadaptern.
January 21, 2002
Det står klart och tydligt att voltadaptern följer med vilket den isf borde göra, annat vore konstigt. Du får ringa igen och hänvisa till hemsidan där det faktisk står. Dålig stil av xp-data att hålla på sådär, ger dom inte med sig så får du väl gå till konsumentverket och anmäla xp-data till http://www.svartalistan.com
hoppas det löser sig
September 27, 2002
gilgo wrote: Står det inte klart och tydligt att det skulle följa med en voltadapter så har dom rätt och du kan inget göra. Tyvärr så funkar det på det här viset när man handlar saker. Dock stod det "Med voltadapter blåser fläkten 20.6CFM och låter 20dBa. Utan voltadapter blåser den 36.5CFM och låter 34.2dBa. Medföljer gör också skruvar för lätt montering." vilket skulle kunna tolkas som att det skall medfölja... fråga någon som är bra på grammatik om "också" i detta fall syftar på voltadaptern.
Enligt de själva (när jag ringde de) så står det att den där Voltadaptern bara följer med i Retailproduken
och att de tydligt framgick att den INTE va en retail produk...
Känner mig ändå fet lurad för det är ändå så kalad Vilseledande information (enligt mig)
September 27, 2002
-roo- wrote: I texten du klistrade in så står det ju att den levereras i retailförpackning ? så det är bara o stå på sig..
Jooo men de hävdar att de där INTE är en retail produkt utan något annat...
De sa: "om de är en retailprodukt så står det efter produkt namnet, vi vill bara visa att den är fungerar med en en voltadapter"
October 16, 2002
Jag vet vad ni pratar om !
Min kompis ([SOLLO]NorDWesT) han ringde till xp-data och fråga dom om dom hade en amd xp 1600+ inne o då sa dom "a, visst de har vi du kan hämta den imorgon" och han fråga även om fläkt vilket dom oxå hade, så när han då kommmer dit så säger dom "ne, vi har ingen amd xp 1600+ inne. så han fick tvinga sej själv (hade juh åkt från lidköping till gbg) att köpa 1500+, med fläkt fråga han? ne, då frågar han om han kan köpa en till 1500+, nej säger dom då. då frågar han igen, ja säger dom då, så fick han med sej en fläkt hem iaf.
Jag skulle aldrig våga köpa något efter det här tillsammans med 4fun (oxå min kompis) så menar jag på att inte lita på xp-data
Köp saker på andra ställen är min slutsats!!!
January 21, 2002
gilgo wrote: Står det inte klart och tydligt att det skulle följa med en voltadapter så har dom rätt och du kan inget göra. Tyvärr så funkar det på det här viset när man handlar saker. Dock stod det "Med voltadapter blåser fläkten 20.6CFM och låter 20dBa. Utan voltadapter blåser den 36.5CFM och låter 34.2dBa. Medföljer gör också skruvar för lätt montering." vilket skulle kunna tolkas som att det skall medfölja... fråga någon som är bra på grammatik om "också" i detta fall syftar på voltadaptern.
Om du läser lite mer noggrant så ser du att det står:
"12>5.5V adapter medföljer vilket gör att fläkten kan köras i två lägen: ett utan och ett med voltadapter. Med voltadapter blåser fläkten 20.6CFM och låter 20dBa."
Vilket jag inte kan tolkas annat än att den fäljer med.
Bara att stå på dig 4fun.
January 23, 2001
(OM) det inte hadde hängt med en adapter (12>5.5V adapter medföljer vilket gör.... ) som gör så att den går i 34db. så hadde dom ju inte kunnat skriva att fläkten heter Zalman 80mm, »»»(20.6CFM, 20dBa)««« . det får dom helt enkelt inte göra. (tagit reda på det) så dom luras med hela skiten. bara att ringa och anmälla fallet 4fun ...
2 Guest(s)