March 31, 2003
Tja...
Har min dator kopplad till en router som ligger cirka 10 meter från datorn, när jag försöker köra 100Mbit fullduplex tappar datorn kontakten med routern. Jag kan köra 10Mbit fullduplex och inget annat inte ens Auto.
Använder mitt inbyggda nForce nätverkskort, har testat två andra PCI med samma resultat. Har haft en Dlink 704-P med samma problem (den brann ) så nu sitter jag med en Dlink 624+
Alla andra datorer kör 100mbit fullduplex...
Kan det vara längden på kabeln?
March 31, 2003
Json_81 wrote: Testat att byta port?
Längden på kabeln ska absolut inte vara något problem.
Fast det e möjligt med fel på kabeln, har du testat med en annan kabel?
Har testat andra portar... Dock har jag inte testat en annan kabel då jag inte har en som är lika lång.
Fel på kablen? Den har fungera i 10Mbit sen 2003, i nätverket går det i hastigheten 950-11000 Kbyte/s
November 22, 2001
kutlo wrote:
Har testat andra portar... Dock har jag inte testat en annan kabel då jag inte har en som är lika lång.Fel på kablen? Den har fungera i 10Mbit sen 2003, i nätverket går det i hastigheten 950-11000 Kbyte/s
svänger det mellan 950-11000 vid filöverföring eller hur menar du?
Flytta datorn närmare o testa med en annan kabel så du kan utesluta den.
March 31, 2003
Den svänger inte så mycket, den burkar ligga på 1.1Mbyte/s dock kan den hända att den går till 950Kbyte/s nån kort stund...
EDIT: Frågade farsan lite, var inte hemma när han fixade kabeln.
Jag: Vart köpte du nätverkskablen ifrån?
Farsan: Den är hemmagjord!
jag: :)R
En gammal skrivarkabel och kontakter från biltema :bgrin:
December 31, 2002
kutlo wrote: Den svänger inte så mycket, den burkar ligga på 1.1Mbyte/s dock kan den hända att den går till 950Kbyte/s nån kort stund...
:)R :)R :)R
November 29, 2003
kutlo wrote: Den svänger inte så mycket, den burkar ligga på 1.1Mbyte/s dock kan den hända att den går till 950Kbyte/s nån kort stund...
Förlåt om jag bumpar upp den, men kunde inte låta bli att skratta. :)R
January 20, 2002
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Cezar]Ska inte vara några som helst problem med 100Mbit full duplex på Dlink 624+ iaf för jag var hos en polare och hjälpte till att få igång nätverket och då ändrade jag till 100mbit full duplex.
Du har inte läst alla svaren än va?
Jo, hehe 🙂
Ville bara påpeka det med ett exempel.
2 Guest(s)