October 22, 2002
Jag har kanske en dum fråga, men jag undrar om detta funkar i praktiken.
vi säger att hemma hos mig så har jag tillgång till 10mb lina som är kopplat till ett nätverkskort i min dator. Om jag drar en annan lina av tex min kompis på andra sidan gatan (vi låtsas att även han har 10 mb) och kopplar in den till ett annat nätverkskort...
kan man säga då att jag har 20 mb internet? kommer datorn att använda båda linor samtidigt när jag surfar, spelar och liknande? eller väljer den en lina? eller måste man tex ställa om dessa grejer manuellt? 🙄
// Caso
November 29, 2003
Bredbandbolaget "blockar" bryggade anslutningar 😛 har själv provat grannen har 10Mbit o jag har det vi drog en tp kabel från hans lägenhet.
när jag bryggade de 2 st anslutningarna så funka inget, o jag ringde BBB´s kundtjänst där dom sa att jag inte fick brygga nätvärks anslutningar
October 14, 2002
August 16, 2002
Callister wrote: [quote=Boomhauer]Hur blir det med IPtilldelning då? Kommer inte windows att få spel när det har hela 2 ip att hålla reda på?
Det är det man använder program till :eye:
ja eller om switchen stödjer trunking eller vad det heter, då får du bara en IP, o din dator använder ena för upp o andra för ner
March 19, 2003
keffing wrote: [quote=Callister][quote=Boomhauer]Hur blir det med IPtilldelning då? Kommer inte windows att få spel när det har hela 2 ip att hålla reda på?
Det är det man använder program till :eye:
ja eller om switchen stödjer trunking eller vad det heter, då får du bara en IP, o din dator använder ena för upp o andra för ner
blir rätt meningslöst om det är 10/10 lina och man använder ena för upp o andra för ner.
Det blir nog inte enkelat att få den använda båda auto.
Fast om man kör FTP server så kan man ju göra så att man kopplar 2ip'n till server programvaran t.ex. raidenftpd så kan man köra med båda linorna fast de kommer inte arbeta ihopp.
1 Guest(s)