November 26, 2002
Det är ingen skryttråd. Mest fundersam om vad som kan ha hänt. Kanske du också skulle fundera över det om det hände dig? Jag tankar just nu på DC++ i 4,2MB/s !! Med en 10 Mbits lina! Jag har Tiscali och den jag tankat ifrån har BBB. Förklara det så blir jag glad !!!???!!!
November 26, 2002
Ngt skumt var det i alla fall. Jag fick hem 2 GB på 10 minuter men filmen gick inte att se. Antingen så missade jag massor med info i överföringen eller så var filerna inte så stora som de utgav sig att vara och det "lurade" DC++. I burken nu hävdar filerna att dom är ca 700 MB per syck men filmen fryser var 5:e sekund i ca 5 sekunder och hoppar sedan fram.
TP-test avslöjar att jag just nu har ca 7 Mbit nedströms, dock med DC++ igång och några tankar från mig.
Jag vet inte???
July 22, 2003
John_lz wrote: Ngt skumt var det i alla fall. Jag fick hem 2 GB på 10 minuter men filmen gick inte att se. Antingen så missade jag massor med info i överföringen eller så var filerna inte så stora som de utgav sig att vara och det "lurade" DC++. I burken nu hävdar filerna att dom är ca 700 MB per syck men filmen fryser var 5:e sekund i ca 5 sekunder och hoppar sedan fram.
TP-test avslöjar att jag just nu har ca 7 Mbit nedströms, dock med DC++ igång och några tankar från mig.
Jag vet inte???
Vissa har det bra 😛
May 31, 2002
Du säger att du brukar kunna ladda i 700-800 KB/s
Tp-test visar 7 mbit, det verkar stämma bra isf.
Du säger även att du laddade i 4,2MB/s från en med bbb. Eftersom bbb är 10mbit så är detta omöjligt. Om det inte skulle vara nån med 100mbit-tjänsten. Fast det är inte så troligt och jag vet inte om man kan få 100 mbit riktigt ännu.
Eftersom filerna du får hem inte funkar så är det nog ditt nätverkskort som luras 🙄
June 30, 2001
Det är väl kanske dc som buggar. Jag fick detta för nån vecka sen
June 23, 2002
ribban wrote: asså du verkar vara lite sådär små gay twinsen 😀 :bgrin:
lite? 🙄
Nämen nu när Mattias visade det där tror jag nästan på att det var en bugg. Med tanke på att dui "bara" har 7mbit ner nu om du kör i tptest. Verkar ju som bugg då eftersom om du har 7mbit ner så tankar du i närheten av en 800kb/s om man skulle maxa.
June 11, 2001
Det där är något som beror på att systemet tankar ned i bakgrunden, ladda hem en fil på 40 MB en gång på 14 Sekunder, men då hade systemet väntat på bekräftelsen sådär en 30 minuter, så filen var redan i ramminnet (Har 1GB), vilket är lite snabbare än internet... Systemet räknade då hastigheten RAM -> Hårddisk viket ger ca 10-133 MB / sek beroende på vad som laddas, man får tänka på att det inte bara är filen statiskt utan även systemet, bilden du ser etc som ramminnet hanterar, annars hade filen varit nerladdad på sådär en 2-3 sekunder.
December 7, 2003
jävligt konstigt...:P om du har en 10mbit lina som du sa. Själv har bor jag i lilla Härnösand och får bredband genom en lokal leverantör som ger 1mbit/s inom stan. Då tankar jag på DC++ i ca. 900-950kbit/s. Så jag tycker tvärtom, det borde gå FORTARE än 4,2mbit om du har 10mbit.....
1 Guest(s)