2 problem|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
2 problem
JP
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
Member Since:
January 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 10, 2008 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan! Jag har nu försökt att skapa en trådlös nätverksanslutning mellan två datorer hemma, genom att använda en trådlös router från Netgear, men problemet ligger i att när jag ska ansluta till http://www.routerlogin.net så ska man ange ett användarnamn och lösenord. dom får man i manualen, men när jag ska ansluta efter att ha knappat in anv/lösen så accepterar den inte det! jag vet inte vad jag ska göra!

Det andra problemet är när jag sitter vid min andra dator, med trådlöst nätverkskort. Då hittar den ett trådlöst hemnätverk som skapats med routern, men när jag ska ansluta så efterfrågar den en nätverksnyckel, och jag har ingen aning om var man kan få tag på den! Nätverket använder WPA, så mycket har jag lyckats få fram!

Tacksam för svar snarast!

Avatar
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1174432
January 10, 2008 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan du inte ansluta till routern direkt (192.168.0.1 eller vad som körs som default gateway för dig) utan att gå via den där konstiga web-portalen som Netgear har?

När du väl är inne i konfigurationsgrässnittet för din router kan du justera inställningar såsom lösenord för din trådlösa uppkoppling.

JP
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
Member Since:
January 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1174436
January 10, 2008 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

men det är just dit jag inte kommer! man måste logga in då, och som jag sa tidigare så accepterar inte netgear lösenordet som den borde acceptera...det är bara där inne man kan göra ändringar...

M-Speed
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
Member Since:
January 6, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1174442
January 10, 2008 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Använder du en nätverksladd till routern?
Det brukar fungera mycket bättre om man gör det, för då behöver du inte under installationen bry dig om WPA lösenordet.

nniikkllaass1988
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
Member Since:
January 9, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1174443
January 10, 2008 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

JP wrote: Hejsan! Jag har nu försökt att skapa en trådlös nätverksanslutning mellan två datorer hemma, genom att använda en trådlös router från Netgear, men problemet ligger i att när jag ska ansluta till http://www.routerlogin.net så ska man ange ett användarnamn och lösenord. dom får man i manualen, men när jag ska ansluta efter att ha knappat in anv/lösen så accepterar den inte det! jag vet inte vad jag ska göra!

Tacksam för svar snarast!

Inloggnings uppgifterna står ju under routern, de gör dem iaf på min Netgear router.

JP
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
Member Since:
January 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1174498
January 11, 2008 - 6:11 am
sp_Permalink sp_Print

nniikkllaass1988 wrote: Inloggnings uppgifterna står ju under routern, de gör dem iaf på min Netgear router.

Jo jag har inloggningsuppgifterna, men den accepterar inte dom...

ch ja, jag använde en nätverkssladd till värddatorn, sen ville jag köra trådlöst på dom andra så jag slipper ha nätverkssladdar genom hela huset...men på nåt sätt måste man väl ändå få tag på nätverksnyckeln??

Avatar
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1174531
January 11, 2008 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag antar att du testat med båda dessa lösenord för att logga in i konfigurationsgränssnittet:

The default username is admin and the password is either password or 1234. Try these before resetting the router.

JP
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
Member Since:
January 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1174624
January 11, 2008 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

japp...det har jag...ja har även resetat routern flera gånger, men den accepterar ändå inte lösenordet...kommer jag bata in där, så ska nog resten lösa sig...det kan inte vara en felprogrammering av routern på fabrik eller nåt??

nniikkllaass1988
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
Member Since:
January 9, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1174849
January 13, 2008 - 2:04 am
sp_Permalink sp_Print

JP wrote: japp...det har jag...ja har även resetat routern flera gånger, men den accepterar ändå inte lösenordet...kommer jag bata in där, så ska nog resten lösa sig...det kan inte vara en felprogrammering av routern på fabrik eller nåt??

De verkar ju vara nåt skumt med det iaf... Skulle testa att ringa till supporten, dem hjälper dig 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 42
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL