January 4, 2008
Hejsan! Jag har nu försökt att skapa en trådlös nätverksanslutning mellan två datorer hemma, genom att använda en trådlös router från Netgear, men problemet ligger i att när jag ska ansluta till http://www.routerlogin.net så ska man ange ett användarnamn och lösenord. dom får man i manualen, men när jag ska ansluta efter att ha knappat in anv/lösen så accepterar den inte det! jag vet inte vad jag ska göra!
Det andra problemet är när jag sitter vid min andra dator, med trådlöst nätverkskort. Då hittar den ett trådlöst hemnätverk som skapats med routern, men när jag ska ansluta så efterfrågar den en nätverksnyckel, och jag har ingen aning om var man kan få tag på den! Nätverket använder WPA, så mycket har jag lyckats få fram!
Tacksam för svar snarast!
September 1, 2002
Kan du inte ansluta till routern direkt (192.168.0.1 eller vad som körs som default gateway för dig) utan att gå via den där konstiga web-portalen som Netgear har?
När du väl är inne i konfigurationsgrässnittet för din router kan du justera inställningar såsom lösenord för din trådlösa uppkoppling.
January 9, 2008
JP wrote: Hejsan! Jag har nu försökt att skapa en trådlös nätverksanslutning mellan två datorer hemma, genom att använda en trådlös router från Netgear, men problemet ligger i att när jag ska ansluta till http://www.routerlogin.net så ska man ange ett användarnamn och lösenord. dom får man i manualen, men när jag ska ansluta efter att ha knappat in anv/lösen så accepterar den inte det! jag vet inte vad jag ska göra!
Tacksam för svar snarast!
Inloggnings uppgifterna står ju under routern, de gör dem iaf på min Netgear router.
January 4, 2008
nniikkllaass1988 wrote: Inloggnings uppgifterna står ju under routern, de gör dem iaf på min Netgear router.
Jo jag har inloggningsuppgifterna, men den accepterar inte dom...
ch ja, jag använde en nätverkssladd till värddatorn, sen ville jag köra trådlöst på dom andra så jag slipper ha nätverkssladdar genom hela huset...men på nåt sätt måste man väl ändå få tag på nätverksnyckeln??
January 9, 2008
JP wrote: japp...det har jag...ja har även resetat routern flera gånger, men den accepterar ändå inte lösenordet...kommer jag bata in där, så ska nog resten lösa sig...det kan inte vara en felprogrammering av routern på fabrik eller nåt??
De verkar ju vara nåt skumt med det iaf... Skulle testa att ringa till supporten, dem hjälper dig 🙂
1 Guest(s)