May 30, 2001
hellu...
har nyligen köpt en ny dator...
första tiden hade den ingen tillgång till något nätverk, då routern där hemma va pajj... men nu när ja har kopplat den till skolnätverket (bor på internat) så visar statusen för nätverkskortet (eller va de e för nått), asså där du kan kolla anslutnings hastighet, överförd data, uptime m.m att jag har en uppkopplings hastighet på 3.6 GB/sek... möjligt? eh... neh.. ...eller?
någon som vet varför de e så? om ni inte tror mig så ska ja försöka (om ja orkar) fixa ett screen på de...
April 2, 2001
Ja, det är ju inte direkt svårt att inse att det inte går att ta emot i mer än 7kb/s. Det är omjligt med ett 56.600 modem.
Sedan att komprimering, men framförallt ojämn tidsinläsning gör så det ser ut att gå snabbare är ju en annan sak...
Beträffande uppkopplingshastigheten.
Säker på att det står 3.6GB/s? Hos mig står det 100Mbit/s.
3.6GB/s = 28,8Mbit/s. Hyffsad uppkoppling m.a.o.
Är det möjligtvis så att ni kör wlan? Blir ofta missvisande uppgifter där.
Och rent fysiskt, nej, du kan inte heller köra i 3,6gbit/s då det inte finns någon standard för det.
Men med lite flyt kan man ju alltid "råka" bli inkopplad på Sunets 10Gbit/s lina... 8)
//Slass
February 13, 2002
Slass wrote: Ja, det är ju inte direkt svårt att inse att det inte går att ta emot i mer än 7kb/s. Det är omjligt med ett 56.600 modem.
Sedan att komprimering, men framförallt ojämn tidsinläsning gör så det ser ut att gå snabbare är ju en annan sak...
Beträffande uppkopplingshastigheten.
Säker på att det står 3.6GB/s? Hos mig står det 100Mbit/s.3.6GB/s = 28,8Mbit/s. Hyffsad uppkoppling m.a.o.
Är det möjligtvis så att ni kör wlan? Blir ofta missvisande uppgifter där.
Och rent fysiskt, nej, du kan inte heller köra i 3,6gbit/s då det inte finns någon standard för det.
Men med lite flyt kan man ju alltid "råka" bli inkopplad på Sunets 10Gbit/s lina... 8)//Slass
..Undrar bara ... VARFÖR ENVISAS ALLA MED ATT SKRIVA hyffsad/hyffsat när det stavas hyfsad/hyfsat ??
/Kakkos
April 2, 2001
Jo, det kan jag berätta!
Vi som då är lite mer lärda ifrån Lund vet att skilja på ord och ord.
Hyffsat är en vidareutveckling av hyfvsat, och bör således återges med 2 f.
Ytterligare en anledningen till att vi väljer att försköna ordet hyfsat med två vackra f är också för att de inte fullt så lärda ska kunna skilja på orden hyfsat och satteliten Hyf-sat, något som ofta visat sig vara mycket fatalt!
Däremot, anledningen till varför inte bör skrivas itne, samt kanske bör återges i den vackrare formen knakse, det tänker jag då inte uppta min dyrbara tid med i detta forum.
//Slass - en av de lärde från Lund... (som är mycket medveten om ölens intelligensförhöjande egenskaper)
April 20, 2002
Slass....du var mig en hyffsat rolig prick...:-)
När jag skriver itne istället för inte: Det händer endast för att jag skriver fortare än jag borde och skriver fel. Det händer ju även den bäste.
Det var allt för mig för denna gång.
Hej då! 😀
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)