April 3, 2002
Tjena gubbar =)
Jag tänkte köra lite Lan hemma, men får inte nätverket att funka...
Jag skall försöka förklara så gott jag kan 😉
Dator 1 = 3 St nätverkskort, N-Kort A - Går till Telia modemet Och får IP automatiskt
Nätverkskort B - Manuellt Inställt med 192.168.0.2
Detta går till dator 2 - på dator två uppdateras n-kort automatiskt
Nätverkskort C Manuellt Inställt med 192.168.0.3
Detta går till dator 3 - på dator tre uppdateras n-kort automatiskt
var har jag gjort fel?
Dator 1 & 2 har XP Home Och dator 3 har XP Pro -
N - kort A, B är vanliga 10/100 Mbit medans C är ett ISA kort 10Mbit
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Snälla
December 18, 2001
på kort B och C ska det stå ditt ip som du får av Telia i DNS och Gateway inställningarna som du hittar där du ställer in IP nummrena.
på dator 2 och 3 ska det stå 192.168.0.2 respektive 192.168.0.3 i DNs och Gateway inställningarna. hoppas det blev rätt nu.. lite trött.
May 31, 2002
Du ska välja "internetdelning" på det nätverkskort som är kopplat till teliamodemet på dator nr1. Xp kommer då att göra de inställningar som behövs på de två andra nätverkskorten i den datorn.
Sen helt automatiska inställningar på de två andra datorerna. Svårare än så är det ej.
April 3, 2002
Fick det att funka med en nätverksbrygga mellan 2 och 3 och automatisk inställning på det, tog bort den dåvarande delningnen av internet, rebootade, deladade internet igen och gjorde sedan ipconfig /renew på båda de andra datorerna och de har automatisk på både IP/DNS och ingen gateway inställning, då funkade det, så om någon av er skall köra nätverk med 2 PCI1 Kort å ett ISA så skall Internet ligga på PCI och Nätverksbrygga krävs mellan PCI2/ISA
Tack för hjälpen allihopa, inte för att det hjälpte jätte mycket, men många bra tips 🙂 (som igentligen borde funkat)
1 Guest(s)