3Com OfficeConnect Trådlös Router Dör ibland.|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
3Com OfficeConnect Trådlös Router Dör ibland.
Sound-Wave
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 251
Member Since:
September 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 22, 2007 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Hej!
Jag installerade trådlöst hemma hoss min flickvän. Och då har dom routern på nedervåningen medans hon har sin dator på övervåningen. Signalen går altså diagonalt genom huset. I windows är hennes signal "väldigt låg". Men hon har fortfarande 54mbts. Och sen har hon problemet att det bryts helatiden.

Jag provade ninja routern och sätta alla adresser statiska för jag trodde att det kunde bero på att den försökte hitta nya ip adresser till alla. Problemet blev reducerat men den fortsätter att bara dö. Sedan så skaffar den ny ip. Sedan funkar det igen. Den bryter bara en sekund eller något. Men nog för att allt ska stanna. Det här händer även på datorn på nedervåningen som är trådbunden direkt till routern.

Sedan, vad finns det för lösningar att öka signalstyrkan ? yttligare en accespunkt på övervåningen som skarvar ?

Jag har två teorier:

1. Routern stöds inte av Bahnhof , (hur tittar jag det?)
2. Att jag inte har gjort den statiska tilldelningen riktigt.

Tack för hjälp i förhand

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1120762
February 26, 2007 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

För internetuppkopplingen kan du testa sänka MTU värdet en aning (ta typ 50 åt gången) hjälper det så kör Bahnhof något annat standardvärde eller så är linan kass (detta värde är dynamisk på t.ex. datorn därav märker du ingen skillnad).

För WLAN kan du testa få så rak och ren linje som möjligt mellan routern-kortet, sen så skickar de flesta antennerna signalerna vågrätt som sen sprids ut lite typ såhär: ((i)) , dvs inte mycket signaler uppåt eller neråt.
Lösning: vänd på antennerna så de ligger ner, dvs så det skickar uppåt/neråt.
Men först och främst se till att ha så lite skit som möjligt mellan enheterna, och flytta routern ifrån trådlösa telefoner och liknande enheter.
Lite saker att testa iallafall 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 42
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL