September 2, 2004
Jag har en HUAWEI 3G Router (med ett 16mbit abonnemang från Bredbandsbolaget) kopplad via kabel till en NETGEAR wifi router (B/G, inget N). HUWAEI har 192.168.0.1 och NETGEAR har nått annat som den fått tilldelat. Till NETGEAR är en NAS samt en stationär pc kopplad med sladd samt ett par andra datorer via wlan.
Detta fungerar tills jag börjar tanka via uTorrent från en av de wlan-anslutna datorerna, då tappar jag anslutningen (har inte fattat om det är till NETGEAR eller Internet/HUAWEI) efter ett par minuter (jag tror detta händer efter jag fått upp farten till 500-1200kByte/s) Att tanka uppkopplad till HUAWEI funkar felfritt. Först, innan jag testat att tanka från HUAWEI , trodde jag det var BBB som stängde av anslutningen, men nu börjar jag misstänka att NETGEAR blir överbelastad eller kanske har problem med nåt internt batteri eller nått. Jag är kass på nätverk så alla tipps är välkomna!
March 10, 2003
Vad är det för netgear? 16mbit borde den ju klara. Hur är det kopplat? 3g router till netgear Wan eller netgear switch delen ? Kör du med NAT enbart på 3g routern?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)