October 11, 2003
upc/chello har ett abo som heter chello plus, det ger 1024/384 kbps
och är en uppgradering från den tidigare hastigheten 768 kbps
med 768 kbps kunde man som bäst komma upp i ca 140kb/sek
när dom bytte till 1024kbps så kunde man helt plötsligt komma upp i ca 240-250kb/sek
men så efter en vecka ca är jag tillbaka på 120-140kb/sek helt plötsligt! dvs närmast 50 procent söligare än tidigare!!
frågan e va f-n e det som händer?!
vad är "normalt" för 1024kbps ? och varför helt plötsligt är jag tillbaka på den gamla, söligare hastigheten?
supporten hade ingen aning men höll med om att jag ska få snabbare hastighet än så.
känns ju retfult när man legat på 240kb/sek ca och sen får typ hälften...
nån som har en gissning? är det mitt fel eller deras? är det nån inställning eller dylikt? vad göra?
October 11, 2003
ja hastigheten kräver ju att den jag kör mot har bra hastighet själv, t ex sunet
men hur förklaras att jag alltså i över en veckas tid låg på 240kb/sek ???
den hastigheten fick jag bekräftat både från sunet.se's filkarkiv och direct connect m.fl
att komma upp i 120kb/sek är vardagsmat förutsatt att den du kör mot har sunet, bbb eller liknande
och det imponerar liksom inte längre när man vart uppe i dubbla den hastigheten...
June 18, 2002
October 11, 2003
jag har legat på 120kb/sek minst 1 år och detta på 768, nu med en ökning till 1024 så bör ju rimligen hastigheten gå upp.
240kb/sek hade jag förra veckan. upc's egen SUPPORT svarar på frågan när jag säger att jag tycker 120kb/sek är lite med "det är nåt som inte stämmer" och börjar leta fel
varför skulle han göra det om det är max man kan få?
självklart snackar jag om optimala förhållanden, inte att ladda ner från kazaa från nån i indien.
men har ni t ex kört direct connect och sett folk som är markerade med RÖD ikon från t ex bbb eller sunet vet ni vad jag snackar om och då går det undan.
October 11, 2003
ok men om det är max så måste det ju innebära att chello/upc sitter på betydligt mer kräm och i samband med att dom gick från 768 till 1024 så gav dom mig mer speed än jag betalat för/dom har råd med.
dvs dom kan hur lätt som helst ge mig 240kb/sek
men dom är inte beredda att göra det i dagsläget för det ordinarie månadspriset.
Var kul så länge det varade, en vecka...
:cy:
June 30, 2001
Jag mailade förra veckan till UPC och fick följande svar:
Hej Mathias!
Vi är mycket väl medvetna om det pågående priskriget mellan olika bredbandsleverantörer och arbetar just nu på att få fram nya, snabbare tjänster. Så håll ögonen öppna!
Det bådar ju gott. Vad jag vet så ska modemet och kabeltekniken klara höga hastigheter.
November 15, 2003
hmm... Jag har "original-chello", alltså 604 ned eller vad det är.
Och tydligen är mitt max 75,5 kb/s... Fast grejen är att jag ofta tankar i runt 120 kb/s. Och då är det inte nån hastighet som bara håller i sig i 2 sekunder eller så, utan det är en "långvarig" hastighet...
Kanske är så att den där PRAO-eleven pillade lite, och ingen upptäckt mitt ännu... 🙂
1 Guest(s)