February 18, 2007
Hejsan! Hade tänkt köpa ett Abit kort med sladd för att kunna ställa antennen på ett bra ställe. Men saken är den att detta kortet har bara 54 mbit/s hastighet. Jag har letat runt som en idiot efter snabbare kort med antenn som har förlängningssladd eftersom det är väldigt onödigt o ha en tjock vägg mellan datorn och routern när jag kan undvika den :D. Iallafall, till frågan: Jag har bbb 24 mbit/s och jag undrar då om min internet hastighet kommer att lida om jag köper detta kort. Eller är det bara data överföring mellan datorerna i nätverket som kommer att segas ner med tanke på att mitt internet inte ens kan uppnå 54 mbit/s? Eller är det nåt krux så internet segas ändå bara för att jag har ett långsammare kort? (sorry om mina frågor kanske är lite dumma men jag har ingen aning)
January 20, 2003
CTH wrote: om du får en bra signal och att allt är inställt rätt så ska det inte vara några problem.
Tyvärr så är det inte så, 54mbps har en verklig througput på ungefär hälften sen minskar det ju mer skit du har i vägen.
Man ska aldrig räkna med att komma upp i full hastighet, eller ens i närheten av det, dvs 24/7.
1 Guest(s)