July 13, 2003
September 11, 2002
56 kbps är överföringshastigheten som modemet klarar av, och det ligger du också på. De 49,2kbps du ser är ren användardata. Förutom ren användardata överförs alltid så kallad overhead, det vill säga adressering, felkontroll och annan data som din användardata är inkapslad i. Det är helt normalt och sker alltid i alla nätverk.
Det här är alltså inget konstigt alls, utan helt normalt. De flesta program visar bara överföringshastigheten för användardata. Därför ser det ut som om det "fattas" en massa, men det gör det inte. Resten går som sagt åt till overhead.
December 26, 2002
December 26, 2002
July 18, 2003
Popeye wrote: mitt 56k modem vill aldrig lägga sig på rätt hastighet utan lägger sig alltid på 48.0 eller 49.2kbit/s... vad ska jag göra för att få upp hastigheten??? :cy: :cy: :cy:
Samma här, men det är sådant man får leva med 😀
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 11, 2003
Högsta jag har kommit upp i är 50666 bit/s enligt modemet. Men då kopplade jag direkt till huvud jacket och löddade alla kontakter så d blev så bra d gick inne i huset iaf...
O btw denna hastighet har inte med overhead att göra (mot 56k)... Den kommer in efter...
Detta är högsta hastigheten som ens modem och din internetleverantörs modem kan komma överens att fungera på. Den kan ibland ändras, man kan få lite mer och lite mindre, beroende på växlar mm och linans kvalitet.
Sen kommer overhead in och tar lite mer bandbredd... så du kanske får ut 45k bit...
Men att försöka fixa nån typ av bredband är nog nått man borde leta efter om man fortfarande sitter på modem. Visst kan inte xDSL nå alla ställen, men det finns ofta andra alternativ också, allt från satelit till radio nät till el-nät.
2 Guest(s)