November 27, 2002
fick bbb idag, tankar i 800, kändes skönt att dra ner en 100mb fil på ~2 minuter hehe
har bbb grova problem med pingen eller är det bara jag? går skit segt att väl börja ladda en sida... och att pinga me kommando tolken ger request timed out, å download accelerator plus kan inte pinga några mirrors.. bleh
March 9, 2004
Jag har BBB (8/1) Men bruckar ligga runte 900 ner och 200 upp på dc.
Bor 700 meter från stationen men får ändå inte vdsl synd
Förut låg man alltid runt 60-70 i ping på CS men dom har sänkt pingen så nu kan jag ligga runt 20 i ping fast då kan jag uppleva ganska mycket paketlost (som e värre) om det är en sunk server
December 15, 2002
Callister wrote: Bara för du bor 800 meter ifrån telestationen kan kablarna ha dragits 1500 meter t.ex. Kablarna går ju inte fågelvägen. 🙂
På tal om de. Under min tid på Telia hade min kollega en gång ett jäkla kul fall. De var en kille som tyckte de var skumt hur de kunde mäta så enormt långt när han såg stationen från sitt fönster. När tekniker kollade närmare på problemet visade de sig att man hittade en kabeltrumma i backen. För alla som använt en symaskin någon gång är de inte särskilt svårt att fatta varför han hade så långt till stationen 😀
Finns mycket som kan dölja sig i vårt fina statliga stamnät med andra ord 😉
July 27, 2002
ManicBlue wrote: [quote=Callister]Bara för du bor 800 meter ifrån telestationen kan kablarna ha dragits 1500 meter t.ex. Kablarna går ju inte fågelvägen. 🙂
På tal om de. Under min tid på Telia hade min kollega en gång ett jäkla kul fall. De var en kille som tyckte de var skumt hur de kunde mäta så enormt långt när han såg stationen från sitt fönster. När tekniker kollade närmare på problemet visade de sig att man hittade en kabeltrumma i backen. För alla som använt en symaskin någon gång är de inte särskilt svårt att fatta varför han hade så långt till stationen 😀
Finns mycket som kan dölja sig i vårt fina statliga stamnät med andra ord 😉
Torsk på honom. 8)
1 Guest(s)