January 22, 2002
Hej!
Har för närvarande ett trådlöst nätverk här hemma bestående av en NETGEAR DG834G kombinerat ADSL-modem och trådlös router. Till denna har jag min XBOX360 kopplad via kabel och min dator via trådlös anslutning.
Då jag har min "gammla" Xbox stående i ett annat rum skulle jag vilja koppla in den trådlöst i nätverket. Har kolla runt lite och funderar på att köpa en sån här: http://www.netgear.se/Products.....PN802.aspx
Det jag undrar över är då följande: Har jag fattat det rätt att denna enhet kommer att kunna ansluta trådlöst till det befintliga trådlösa nätverket och att jag sedan kan koppla på Xboxen via kabel på den? Hittar nämnligen ingen direkt information kring detta på ovanstående hemsida, eller så är det jag som inte läser tillräckligt noga =).
Den andra grejen är ju det faktum att enheten kör på 108 Mbps och det befintliga ju "bara" e 54. Som jag fattar det stödjer den både 54 och 108 och jag har på sikt för avsikt att köra 108 rakt igenom. Men om jag nu skulle göra så att jag kör denna accesspunkt och sedan köper ett 108 nätverkskort till datorn. Skulle jag då kommunicera med 108 Mbps mellan datorn och accesspunkten och sedan med 54 mot modemet, eller blir hela nätet begränsat till det lägsta, alltså 54?
2 Guest(s)