Accesspunkt i befintligt nätverk|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Accesspunkt i befintligt nätverk
Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 10, 2007 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Har för närvarande ett trådlöst nätverk här hemma bestående av en NETGEAR DG834G kombinerat ADSL-modem och trådlös router. Till denna har jag min XBOX360 kopplad via kabel och min dator via trådlös anslutning.

Då jag har min "gammla" Xbox stående i ett annat rum skulle jag vilja koppla in den trådlöst i nätverket. Har kolla runt lite och funderar på att köpa en sån här: http://www.netgear.se/Products.....PN802.aspx

Det jag undrar över är då följande: Har jag fattat det rätt att denna enhet kommer att kunna ansluta trådlöst till det befintliga trådlösa nätverket och att jag sedan kan koppla på Xboxen via kabel på den? Hittar nämnligen ingen direkt information kring detta på ovanstående hemsida, eller så är det jag som inte läser tillräckligt noga =).

Den andra grejen är ju det faktum att enheten kör på 108 Mbps och det befintliga ju "bara" e 54. Som jag fattar det stödjer den både 54 och 108 och jag har på sikt för avsikt att köra 108 rakt igenom. Men om jag nu skulle göra så att jag kör denna accesspunkt och sedan köper ett 108 nätverkskort till datorn. Skulle jag då kommunicera med 108 Mbps mellan datorn och accesspunkten och sedan med 54 mot modemet, eller blir hela nätet begränsat till det lägsta, alltså 54?

picks2
Member
Medlem
Forum Posts: 2211
sp_UserOfflineSmall Offline
1159354
October 10, 2007 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det blir 54 Mbps som gäller.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 438
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL