September 20, 2007
Hej!
Har installerat Windows 7 på min bärbara, efter detta kan jag inte få igång mitt trådlösa nätverk som funkade klockrent under xp home. Har en knapp på framsidan av datorn som jag trycker på för att aktivera det trådlösa nätverkskortet (Broadcom), men denna knappen fungerar inte efter installationen av windows 7. Det programmet som sköter detta är Launch Manager (tror jag). Har installerat alla versioner av denna utan resultat, andra snabbknappar på datorn fungerar som mail, internet mm.
I enhetshanteraren redovisas det trålösa nätverkskortet Broadcom och att enheten fungerar. När jag kör ipconfig/all står det att det trådlösa kortet är frånkopplat, antar att man kopplar på det med knappen på framsidan av datorn? Är det någon som har en lösning på detta skulle jag vara tacksam, har slitit med detta ett par dagar nu. Är inte speciellt datorkunnig, har försökt läsa mig till lösningar men inte lyckats.
/Daniel Lohm
March 13, 2010
Varför satte du in Windows 7, vad var det för fel på XP
Har du installerat drivrutiner för det trådlöa nätverkskortet.
Gör så här:
1. Gå in på kontrollpanelen och välj "Enhetshanteraren".
2. Leta rätt på det trådlösa nätverkskortet och kolla så att drivrutinen fungerar men om den inte gör det så är den nog i Andra Enheter.
3. Om det visar sig att drivrutinen inte funkar så skriv ner namnet på nätverkskortet och gå in på http://www.drivers.com och sök på namnet. Det brukar alltid fungera bra.
TN
1 Guest(s)