September 20, 2001
Hej
En kompis har Skara energis Fastbit 1Mbit radiolänk. Han sitter tydligen i LAN med de andra som också har det på något sätt, dåhan kan komma åt deras datorer om han går in på nätverket. Även CS ser att han sitter i LAn, så det går inte att starta någon internet server.
Hur ska man gå till väga för att kunna köra DC i active mode? Vad behöver han veta om ISPn? Han ahr ingen router, bara den konvertern från runda antennkabeln till 10Mbit RJ45.
Tack för svar
September 20, 2001
Ok, bara gå in på http://www.showmyip.com/sv/. Hur gör man det andra?
December 31, 2001
Edvuld wrote: Ok, kan man ta vilken port man vill då? Bara ringa dem o fråga om de har någon öppen elelr be dem öppna en annars? Jag känner en av dem som har hand om det litegrann. Sen skriver man in externa IPt med porten i Active rutan i DC++?
Tack för hjälpen
Jo vilken portsomhelst går att köra med, och sen är det bara att skriva in i DC som du säger.
September 20, 2001
Om man tar en port som redan är öppen, kan man använda den till flera saker? T.ex till Dc och ICQ lr nåt samtidigt?
Vilka portar brukar vara öppna? Man kanske kan testa om det funkar med de vanligaste?
Kan man scanna vilka som är öppna med något program annars?
Måste man inaktivera XPs brandvägg?
December 31, 2001
Edvuld wrote: Ok, men hur gör alla andra då, t.ex Telia? De har ofta en egen router som de själva fixar med då lr?
Tack för hjälpen!
Jag själv som har telia behöver inte öppna en enda port när jag kör DC.
Dock nu när jag har en router så behöver jag det.
Så länge du får det externa ip numret direckt så är det inga problem att köra.
2 Guest(s)