September 21, 2002
December 29, 2000
Själv har jag kört Radiolan i nästan två år ... och det har inte varit särskilt uppmuntrande...därför skaffade jag Telenordia ADSL....
Det har funkat perfa sen 7-8 månader...däremot är deras support under all kritik.
Själv så rekommenderar jag Telenordia till alla som inte kan få bättre (BBB) eller liknande!
/GRiDDE
March 17, 2002
Telia har varit nere 1 gång...
Då under 4 minuter pga att deras huvud-router la av...och att på 4 min få igång en backupp är ruskigt begåvat...
Supporten bra och gratis...man får även den bandbredd som dom lovat...
Enda dåliga med telia är väll deras hastighet endå...
Men annars är dom perfa
Oldschool member since 2002.
June 18, 2001
Hastigheten jo den kunde vara bättre...
Priset kan väl tyckas dyrare än andra men vi får vad vi betalar för, stabilitet, verkar vara en del andra operatörer som inte har den tillförlitlighet som Telia har.
Men visst 200kr/mån hade ju vart lite trevligare med bibehållen Telia standard...
Jag är nöjd med mitt, 2 avbrott på 1år, och dessa på knappa 15min, jag klagar inte.
July 2, 2001
@kakkos,
nej, avståndet påverkar inte hastigheten direkt. Normalt är att man har 2,4mbit ingående och 0,8 mbit utgående mellan ADSL-modemet och telias router och att dom stryper hastigheten i routern till 0,5/0,7mbit.
UL på 75KB/s är normalt för Telia men en DL på 105KB/s låter som windowssiffor. Testa istället med TPTEST3.0 som du hittar på: http://www.iis.se/tptest.
Den testen är tillförlitlig.
1 Guest(s)