June 1, 2003
Tjo (Ny här)
Jag har Telia ADSL med D-Link DSL 300i modem och WinXP pro.
Nu är det så att jag börjar bli lite sur. Jag blir nedkopplad hela tiden fast jag bara småsurfar på nätet. 😡
Det verkar som datorn tappar mitt IP# hela tiden, och så blir jag nedkopplad. Har LF Connection ( Tar mycket minne) men det hjälper inte.
Är det någon som har ett bra svar åt mig?
/Spider
February 15, 2001
Kolla denna tråd i GFX-Sweden som jag skrev, flera som som gjort detta har kontaktat mig efter detta och sagt att det funkar KANON. (sorry för post till annat forum, men den hjälper)
October 20, 2002
Testa att byta ut mellanproppen som sitter på din tele-sladd , tydligen ska det finnas olika, paralell och seriell , fråga inte mig om skillnaden, men då jag körde adsl med en mellanpropp från ICA så hade jag samma problem 🙂 Sååå, testa byt den, låna av en polare om du inte vill köpa en ny.
April 2, 2003
Det brukar vara fel på D-Links 300 modem, för att få det att fungera måste du lägga på en ny firmware, lämna in till din återförsäljare så fixar de till den. D-Link vet om detta fel med deras modem mot Telias ADSL, du kan prova flasha om det själv, filen hittar du på deras hemsida. Skulle du prova på det själv, var noga med att följa anvisningarna, gjorde inte jag, gick åt fanders men jag fick mitt utbytt ändå!
1 Guest(s)