November 29, 2003
Jag hade tänkt att flytta, men enda haken är internet.
Dit jag har planerat att flytta finns "allt" men inte internet, jag har hittat avklippta telefonkablar så teleon skulle man kunna fixa, men nu vill jag ha adsl dvs Telia 0.5mbit eller om det går deras 2mbit.
Kan man dra det dit? Vad skulle det kosta?
Stället ligger runt 1.6mil.
November 29, 2003
Heh men jag ska flytta till ett ställe som farsan fixade det är efter en väg och han kollade om han kunde skaffa telefon om man flyttar in dit och då såg han att dom som bott där tidigare hade klippt kablarna fråga mig inte varför. Farsan hyr stället av en tant för en viss summa i månaden. Vad är det ni inte förstår?
February 3, 2004
ja, gå in på http://www.telia.se/bredband och ta något abonemang, exemeplvis telia 500. klicka sedan på beställ, då får du göra en test ifall du kan få telia bredband, skriv däreter in riktnummer + telefonnummer dit du vill att ditt bredband skall kopplas...
...därefter tar det någon minut sen ha dom kollat upp, står det att det inte går.. går det inte osv..
(..ytterst tveksam att det skulle gå)
December 15, 2002
De går inte att kolla detta utan ett abbonemang. De kan ju vara så att ledningen ligger kopplad mot en kc som är ansluten för ADSL, detta kan medföra kortare avstånd än om tråden ligger dragen direkt mot huvudstationen. De bästa man kan göra är att om möjligheten finns, ta grannens nummer och be Telia göra en mätning på deras nummer. I regel kan man säga att de oftast brukar funka om grannen kan få de. De finns självklart undantag för detta. Grannen kan vara kopplad på en annan väg i nätet.
1 Guest(s)