January 10, 2003
På måndag den 1/12 aktiveras mitt ADSL abonnemang. Jag har fått användarnamn och lösenord från Spray och modemet är inkopplad och ADSL indikeringen lyser med fast grönt sken. Jag har i två dagar försökt komma ut på nätet utan resultat. Jag får inget IP nr tilldelat. Jag har suttit med D-Links support i flera timmar och provat allt möjligt och det sista som bestämdes var att jag skulle få ett nytt modem. Följande utrustning har jag från D-Link: Modem DLS 300 G, Router DI 604.
Kan det vara så illa att aktiveringen i stationen inte blir fullständig förrän på måndag den 1/12. (Jag har inte kollat med Sprays support ännu om det är så eftersom jag är oerhört förbannad på deras hantering av min beställning)
January 13, 2003
hej!
kommer ihåg själv när jag fick mitt spray adsl.
satt varje dag å tittade i fall adsl lampan skulle blinka till. och en dag gjorde den det.. trodde att internet skulle funka då. men icke. fick samma problem som dig..
sen efter lite samtal till spray så visar det sig att de inte aktiverar ditt abbonemang förrän den dagen det står på lappen. i ditt fall 1/12.
så för min del fick jag vänta 1.5 vecka till. sen har det funkat hur bra som helst.. så ngt fel på ditt modem osv är det knappast
January 10, 2003
Varför jag frågar: En kollega på jobbet blev inkopplad i förra veckan och efter åtskilliga timmar med Zyktels support och Telias support så kom en servicetekniker ut och kollade stationen. Tydligen var det felprogramerat på hans anslutning i stationen. Det var ett mellanslag eller kommatecken som satt helt fel.
Eftersom jag är så okunnig så trodde jag att det skulle fungera så snart lampan lös. Jag har nu kollat modemet hos en kompis och det fungerar hur bra som helst. Inget annat att göra än att vänta tills på måndag och hålla tummarna att det fungerar.
1 Guest(s)