October 24, 2001
Tjena!
Jag har ett Nokia modem som helt plötsligt tappar kontakten (dsl). Det kan hända ett par dagar i veckan och ibland tar det en månad innan det händer. När det väl inträffar så åker man ut och in med ett par minuters mellanrum. Har kollat upp sladdarna (inget glapp) och modemet sitter fast mot en vägg så kablar och modem ligger helt still. Har det hänt ngn annan? Telia support är inte mycket till hjälp...
August 24, 2002
July 2, 2001
Det problemet har jag fått nu också. Jag tappar IP-addressen. Man får ju bara IP-addressen till låns i 20 minuter och datorn brukar uppdatera lånet var 10'e minut. Men av någon orsak så fungerar inte detta och man tappar IP.
Jag har bara haft problemet sedan jag flyttade till min nya lägenhet nu i augusti. Har hänt ca 6ggr på 1 månad.
Du har ingen router? Brukar du stänga av datorn när du ska sova? Hur länge brukar datorn vara igång i sträck? Vad kör du med för firewall?
August 24, 2002
October 24, 2001
69link wrote: Det problemet har jag fått nu också. Jag tappar IP-addressen. Man får ju bara IP-addressen till låns i 20 minuter och datorn brukar uppdatera lånet var 10'e minut. Men av någon orsak så fungerar inte detta och man tappar IP.
Jag har bara haft problemet sedan jag flyttade till min nya lägenhet nu i augusti. Har hänt ca 6ggr på 1 månad.
Du har ingen router? Brukar du stänga av datorn när du ska sova? Hur länge brukar datorn vara igång i sträck? Vad kör du med för firewall?
Hej!
Jag kör ingen router, raka rör ut mot världen. Datorn är på under dagtid men man ser att även när datorn är avstängd så slocknar dsl lampan ibland. Så det är inte data relaterat. Det smidigaste vore förstås att byta modem med en polare för att kolla upp om modemet är felande, jag menar vem vill skicka tillbaka ett modem och vara utan internet upp till en vecka?
1 Guest(s)