February 24, 2004
Har feta problem me mitt bostream (8/1mb/s) :cy:
Har först och främst ett nätverk hemma med modem->router->dator
Och en lös nätverksladd som kommer från min granne med hans nätverk
som jag kan koppla in om vi ska lana eller nått annat.
Igår kopplade jag ur min sladd från mitt interna nätverkskort för att koppla in min grannes nät. Skulle fixa ett par saker, var inkopplad på hans nät i ca 2 timmar.
Efter jag va klar där skulle jag bara koppla in mitt igen, så jag bytte tillbaka till mitt vanliga interna ip som alltid är 192.168.0.149
(hos min granne har jag 192.168.0.4)
Då funkade ingenting längre, mitt internet hos bostream va total dött.
Jag kan inte pinga deras gateway eller dns, men det funkar att pinga min egen fasta ip hemmifrån.
Ute ifrån så funkar det att pinga deras gateway så det e inget fel hos dom
Har kollat modemet så alla lampor lyser som det ska och det gör det.
Bytat sladdar och nätverkskort, men inget verkar funka.
Har nollställt modem och router. Men total dött!
Någon som har nån idé va det kan vara för problem?
PoK :blink:
February 24, 2004
October 6, 2002
Du kan ju testa att välja "erhåll IP adress automatiskt" istället för att skriva in IP adressen manuellt i Windows. Så måste iaf jag göra när jag kopplar mitt modem direkt till datorn utan någon router emellan. Men det beror ju på vad du har för modem. Har själv ett D-LINK DSL-300G.
May 23, 2001
Om du inte har någon router i nu så kan det ju vara fel i din webbläsare. Du vet du ska gå in på Verktyg > Internet alternativ > Anslutningar. Där fick jag lov att gå in igår åt en polare och fixa hans internet, efter han formaterat om tog faktiskt ett tag innan jag kom på va det var. För han fick ju IP och allting....
February 24, 2004
Franz wrote: Du kan ju testa att välja "erhåll IP adress automatiskt" istället för att skriva in IP adressen manuellt i Windows. Så måste iaf jag göra när jag kopplar mitt modem direkt till datorn utan någon router emellan. Men det beror ju på vad du har för modem. Har själv ett D-LINK DSL-300G.
Jag kan inte göra så för jag har statisk ip...
så jag får inte någon tilldelad
February 24, 2004
May 23, 2001
Vampis wrote: Klart som f-n att dom inte säger att felet ligger hos dem 🙂 Erkänner dom det så kan du kräva avdrag på nästa faktura från dem
Njae, hos telia måste ditt internet vara helt dött i 10 dagar innan du kan börja snacka om ersättning/avdrag på fakturan. Dock så det är annorlunda med Glocalnet....
1 Guest(s)