January 10, 2002
Vilken ADSL router skulle ni rekomendera? Har precis fått en adsl lina. har funderat på d-link dsl-604+ men den har fått lite dålig kritik. finns det andra valmöjligheter med samma prylar. Alltså med adsl modem, router, wireless acesspunkt och en switch... har iofs en switch så den funktionen är inte ett måste med en önskan.
January 10, 2002
January 10, 2002
September 3, 2003
scoc wrote: jag skulle rekomendera en switch från cicso eller dlink , routrar är inget kul , switch ska det vara! 🙂
Med tanke på att switchar inte är till för att fördela trafik på det sätt som routrar kan så är nog det inte att rekommendera, dessutom så är det ganska onödigt dyrt med en cisco-switch dessutom.
May 23, 2001
@Scoc, det är ju en inbyggd switch i routrarna som saluförs som routrar och som quattrotommy söker, så då får du ju både switch och router bra va? =)
Jag tycker du skall köpa en Netgear router eftersom de är billiga och jag har bra erfarenhet av dem. Tycker det står mycket om att Dlink strular här på forumet, dyker upp nån tråd titt som tätt om Dlink routrar....
January 10, 2002
Japps har märkt att dlink inte verkar vara dom bästa produkterna... Men tidigare var dom väl hyffsat bra. Men jag tror nästan jag satsar på Netgear DG824M det går ju alltid o byta upp sig=) och den har ju det jag behöver. enda problemet är acesspunkten som bara är en 11mbitare... med det får la räcka. Vad motsvarar föresten 11mbit trådlöst gämtemot med kabel? ca 4 mbit eller?
December 4, 2001
dig borta från dom alldra billigaste, varför?
Du för vad du betalar för, jag köpte mig en billig D-Link 604 för ca 450:- just för att den var billig, och bytte den efter ca 3 dagar av krångel.
Mitt andra köp vart en Netgear Fvs318GE för en aning mer och den har funkat klockrent sen första dagen, jag har med andra ord inte haft samma
krångel som med D-linken.
D-linken ville inte ens fungera korrekt efter en firmware uppdatering.
January 10, 2002
October 20, 2003
Tänkte bara tillägga att jag installerade en D-link 604+ hos päronen och den funkade kanon efter en firmware upgradering. 🙂 Efter ca 2 månadet så har dom inte ännu haft någe strul.
Jag har själv använt en gammal d-link 804 i ca 3 år utan problem.
Så jag är nöjd och glad över D-Link
Det finns en speciel upgradering för D-Link604+ för Telia kunder att tänka på.
1 Guest(s)