August 27, 2006
HejHej
Ska om några veckor förmodligen flytta till en lägenhet och ska skaffa mig ett adsl, men hur kan man kolla vilket man kan få om man inte har något telefon nummer att gå på? Skulle gärna vilja ha ett 24mbit/s men vet ej om det går.
Vilka leverantörer erbjuder adsl utan teleabonnemang?
Obs det gäller i Växjö!
December 24, 2002
December 3, 2002
I lilla Eksjö där jag bor behöver man inte ha telefonabonnemang för att ha adsl hos vårat lokala energibolag, utan det fixar dom iallafall. Blir bara aningen dyrare. "ADSL utan fast telefonabonnemang tillkommer 60 kr/mån" Så det är väl bara och leta ifall det erbjuds i Växjö också.
March 14, 2001
Darth Vader wrote: Du måste ha ett telefonabonnemang för att kunna ha adsl!! :bok:
Helt fel, som de andra säger så kan man få ADSL utan att ha ett telefonabonnemang..
Min ISP erbjuder detta till en liten högre summa men inte lika hög summa som telia (ex.) tar för ett telefonabonnemang. Om Telia också erbjuder detta vet jag inte men om de gör det så bör väl alla andra också göra det.
August 11, 2005
Snorch wrote: [quote=Darth Vader]Du måste ha ett telefonabonnemang för att kunna ha adsl!! :bok:
Helt fel, som de andra säger så kan man få ADSL utan att ha ett telefonabonnemang..
Min ISP erbjuder detta till en liten högre summa men inte lika hög summa som telia (ex.) tar för ett telefonabonnemang. Om Telia också erbjuder detta vet jag inte men om de gör det så bör väl alla andra också göra det.
helt rätt, många som erbjuder sina tjänster utan teleabonnemang dock till ett tillägg (50-100:- ungefär beroende på företag).
1 Guest(s)