October 25, 2002
Mitt telia ADSL abbonemang går snart ut.
Eftersom de vill ha mer pengar än nu per månad (även om jag binder mig för 12 måndader till) om jag ska fortsätta använda det så lurar jag på att byta leverantör.
De jag har tittat på än så länge är Bostream och Spray.
Bostream kan inte leverera Xstream till mig, bara Istream.
Vad är stabilast, vettigast och smidigast osv?
edit: Bostream och Spray kostar 298 respektive 299 kr/månad. Så priset är inte grejen, jag undrar snarare om de här bostream är någe bra, jag har som aldrig hört om dom.
August 30, 2002
October 28, 2002
Jag betalar 299:- /månad för mitt Spray. Så ngn moms tillkommer inte.
Har förövrigt inte haft en enda sekunds avbrott på 11 månader. (förutom då min dator krånglat).
Rekar spray.
Dom byter dock IP ganska ofta, 1 ggr på 3-4 h eller så. vet inet om det är så med bostream också..
July 3, 2001
Frodo wrote: Telia är nog det bästa valet, stabilt och även jämfört med "dom mindre" leverantörerna så finns det inga flaskhalsar ut till resten av världen, vilket gör det möjligt att spela spel med ping på 20 istället för 160.
bostream (istream) och spray går ju via EXAKT samma ledningar som telias adsl, så hur skulle pingen kunna pingen kunna vara bättre med telia ads?
July 18, 2003
=JoNaZ= wrote: [quote=Frodo]Telia är nog det bästa valet, stabilt och även jämfört med "dom mindre" leverantörerna så finns det inga flaskhalsar ut till resten av världen, vilket gör det möjligt att spela spel med ping på 20 istället för 160.
bostream (istream) och spray går ju via EXAKT samma ledningar som telias adsl, så hur skulle pingen kunna pingen kunna vara bättre med telia ads?
Stämmer. Det kan tyckas konstigt men thats the way it is, tyvärr.
January 8, 2003
Laggar rätt bra på min polares ADSL 0,5 från relia när pingen är på 85 eller mer, här kan den komm upp på 150 med mitt Comhem utan att lagga. Han fick ett efbjudande från Spray att byta leverantör från Telia till dom med en dags avbrott. Allt var gratis och han sparar in 75 spänn i månaden nu.
August 9, 2001
Fabbe wrote: Spray:s ADSL är inklusive mailadresser. Bostream tar 25 kronor per mailadress utöver de 298:-/mån som man får betala för deras ADSL 0,5 Mbit/s.
"Bredbandsoperatörer" som Spray Telenordia/Glocalnet och Telia verkar bry sig minst om att faktiskt erbjuda en fungerande uppkoppling. Allt krut läggs på mail/webmail och hemsidesutrymme.
Varför ens bry sig om sånt extra lull-lull vid valet av operatör? Vill du ha en mailadress skaffar du den gratis någon annanstans. Samma med hemsida.
Ta det som är billigast och erbjuder minst kringtjänster. Då vet du att dom fokuserar på din anslutning.
/Lokpest
1 Guest(s)