December 30, 2005
Jag får 1,97 Mbit i TPtest5 och så har vi egentligen 8 Mbit.
Vi har ADSL-modemet ZyXEL-660HW. Routern är inbyggd i modemet så jag behöver inget externt modem.
Och då undrar jag om det går fortare om man har ett modem med endast en RJ-45 utgång utan någon router inbyggd. =? Då kopplar man ju sedan in en Router i modemet.
Eller är det bara så att jag har ett kasst ADSL modem och bör köpa ett nytt jätte bra från 3Com eller något för att få upp hastigheten?
Vi bor också kanske 3 Kilometer från telefonstationen.
ps. jag önskar att få svar eftersom att jag itne fick det på sweclockers ): .. http://sweclockers.com/forum/s.....did=681028
January 8, 2001
Det är med största sannolikhet inte något fel på ditt modem, du får nästintill garanterat inte någon förbättring med något annat modem.
Du har inte 8Mbits uppkoppling, du har UPP TILL 8 mbit, dvs i bästa fall när ingen annan i närheten använder sin så kanske du kan komma upp i uppemot 6 mbit med TPtest.
Jag vet inte om du gjorde det... men du skall aldrig köra tptest över wlan, tptest eller vilken form som helst av nätverksprestanda tester skall du ALLTID köra via kabel...
December 30, 2005
Jag testar via Kabel.
Jag sitter oftast själv på min router. alltså Min dator är endast på och är ansluten mot internet.
vändligt cirka 240 CM (telekabeln går också under ett bord som och då blir det lite krångligt att komma åt den, så jag försökte mäta i luften, men det ska nog stämma iallafall)
Jag har ju nog en vanlig RJ-11 eller vad det heter som är svart och har 4 koppartrådar i sig. Och så är våran också inkopplad i första jacket.
August 12, 2005
Jag sitter 4,5km från stationen här och har 7.2Mbit (misstänker att de har begränsat den då modemet synkar på ca 8500 kbit) så jag ja skulle nog be ispn att testa med andra inställningar (jag hade probelm i början men med lite tweaking från ispn så ordnade det sig) för dig eller byta modem.
1 Guest(s)