May 10, 2002
iaf, är det inte lag på att folk får inte kolla igenom andras datorer utan lov, iaf hört att poliser måste ha.. va hette nu det då.. husransakans bevis lov grej 😀 kommer inte på vad det heter, för att få kolla igenom datorn.. precis som dom måste ha för att få kolla igenom nåns hus 8)
May 10, 2002
Iceman wrote: Polisen måste ha en order om husrannsakan för att kunna kolla upp saker och ting. Tror inte de kan fixa en husrannsakan som täcker upp ett helt LAN heller, utan de måste nog ha en för varje besökare... Och det är nog ingen åklagare(?) som orkar skriva alla dem... 😀
exakt det jag skrev längre upp.. iaf mena det 🙂
October 25, 2001
När vi hade Copyparty (som det hette innan man börjarade kalla det dataparty, LAN osv.) i Åtvidaberg 1992 gjorde polisen en husannraskan. Över 200 datorer beslagstog och en en jävla massa folk åkte dit stenhårt. Därefter sätter inte jag min fot på ett LAN med dator. Tänk på det. En av mina polare åkte dit på det partyt och pga av det kan han idag inte bli polis som han alltid velat!
May 10, 2002
ViU wrote: Det är inte finska poliser iaf, då skulle det stå poliisi..
Politi verkar vara danskt, var det inte något mot något danskt LAN?
snutmärket på armen ser relativt danskt ut så 😛 men i norge heter polisen politi, heter det säkert i danmark och andra länder också
1 Guest(s)