July 28, 2001
okej aldrig mer i örebro... sämsta lanet nånsin och då räknar ja me dom lan ja har haft me grannen...
sämsta platsbokningssystemet... (ingen sökning man fick klicka igenom varenda namn...) sen när man kommer dit... nehej ingen inga platser bestämda.... få en stämpel och sen bara gå in...
ASSÅ SKÄRPNING NH!!! plz
February 1, 2002
lastpallarna var de inge fel på tyckte jag på DH men det var längden framåt som jag tyckte va problematiskt.. tangentbordet fick preciiis plats och jag som gillar att typ ha hela underarmarna på bordet :/
aja.. det löste sig tillslut..... dom framför for hem lr nåt..
October 14, 2002
Alldrig har jag varit med om klantigare ihopbyggt lan.blatsbokningen fungerade inte. DH Switcharna var inte konfiguerade och störde ut dom som inte hade dom switcharna. Efter ungefär 17 timmar utan att dom hade fixat det lokala nätet fick jag och några kompisar ryck och fixade det själva så i alla fall våran bordsrad hade nät. till och med Q3 tävlingarna flyttade ner till vårat egenhändigt kopplade lan...och till råga på allt satt admin och spelade å surfade när dom borde ha fixat lanet. fy skam på admin. Är man nätansvarig ska man se till att ALLA har nät inte bara sig själv.efter dom hade fixat så det funkade (hjälpligt) hade man bara bra kontakt med dom som satt på samma summit (den stora switch som länkar dom mindre) som en själv, resten hade man runt 100 kb/sec till tack vare klantigt dragen fiber. om fiber ska ligga runt ett hörn ska den ligga i en båge å inte spänd runt hörnet. Paketlossen över till dom andra sumitarna var nästan 90% Den ända som verkade veta vad han gjorde var den kille som kom från DH crew och konfade summitarna när halva lanet var slut. och som nån annan sa i forumet, det var för kallt, dörrarna stog på vidgavel, och för ljust...lan ska vara varma mörka å unkna. nej aldig mera lan som nordic hardware arrangerar om dom inte kan garantera att det ska funka (pengarna tillbaxs om det inte gör det) Det ända bra jag kan komma på var att strömmen inte gick. om ni har synpunkter på min stavning vaknade jag pricis upp efter en mardröm om rendezvous örebro å tänkte att jag skulle klaga lite
PS mitt namn är Sixblade, inte Sixlbade. svårt å skriva när man pricis har vaknat
June 17, 2001
Arny wrote: Men då har ju Nätet varit med som arrangör...
Detta stämmer inte till 100%
"Nu känner jag att det är dags att skriva något.
Jag är medlem i Föreningen Nätet och vet därför rätt väl vad vi är inblandade i och vi hade INTE någon som helst inblandning i RZo. Detta är något som NH körde igång på egen hand.
Visst, många av oss var på platts som BESÖKARE. Den enda i Nätet som hade något som helst med arrangerandet att göra var majo. Dock var hans inblandning i detta LANet inte allför stor. Andreas Nord hade tagit huvudansvaret och majo kom messt dit för att kolla vad som hände samt hjälpa till med småsaker. Dessutom hade han med sig några switchar tillhörande Föreningen."
Hämtat från: http://forum.sweclockers.com/s.....adid=94774
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tillägg 021017: Efter att ha läst tråden i SWEC forumet så trodde jag att nic´s inlägg var RZ Skövde relaterat men så var inte fallet. Efter en mindre och lättam diskution via ICQ med Nic så var detta missöde ur världen. Jag ber så mycket om ursäkt för mitt missförstånd och hoppas inte på att har skadat någon/något på något sätt.
/Alex aka [NH]WIGGER
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 25, 2001
July 31, 2001
[NH wrote: WIGGER][quote=Arny]Men då har ju Nätet varit med som arrangör...
Detta stämmer inte till 100%
"Nu känner jag att det är dags att skriva något.
Jag är medlem i Föreningen Nätet och vet därför rätt väl vad vi är inblandade i och vi hade INTE någon som helst inblandning i RZo. Detta är något som NH körde igång på egen hand.
Visst, många av oss var på platts som BESÖKARE. Den enda i Nätet som hade något som helst med arrangerandet att göra var majo. Dock var hans inblandning i detta LANet inte allför stor. Andreas Nord hade tagit huvudansvaret och majo kom messt dit för att kolla vad som hände samt hjälpa till med småsaker. Dessutom hade han med sig några switchar tillhörande Föreningen."
Hämtat från: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=94774
Det där är skrivet av mig och därför kan jag ju också ta och kommentera det nu.
Jag har läst igenom det 3 ggr nu men jag kan ej hittat någonting som säger att vi ej var med vid Rendezvous-LANen i Skövde, dock så skriver jag att vi ej var delarrangörer av Rendezvous Örebro.
Jag kan läsa [NH] framför ditt nickname så du borde ju veta hur det ligger till?
Edit: Mindre ändring.
Edit: Jag har varit i kontakt med Wigger och vi har kommit fram till att det rör sig om ett missförstånd av mitt inlägg på sweclockers forum.
September 20, 2001
Mooreeffoc wrote: Jag va me på rz 02 i skövde, de funka mkt bra enligt mej över dc tankade jag i 4 mbit/sec vilket e trevligt...
Vet inte med det i örebro men rendezvous i skövde ska ingen hacka på iaf!
Samma sak här, fast låg på 6 mbit/sec 🙂 RZS aeger! Det är där det ska va!
1 Guest(s)