ALDRIG MER RZ!!!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ALDRIG MER RZ!!!
SaElEN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 12, 2002 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

okej aldrig mer i örebro... sämsta lanet nånsin och då räknar ja me dom lan ja har haft me grannen...

sämsta platsbokningssystemet... (ingen sökning man fick klicka igenom varenda namn...) sen när man kommer dit... nehej ingen inga platser bestämda.... få en stämpel och sen bara gå in...

ASSÅ SKÄRPNING NH!!! plz

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
209815
October 12, 2002 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

tråkigt att höra 😕

Weyland
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 133
209818
October 12, 2002 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Sålänge partyt inte använder lastpallar till bordsben så kan det inte vara sämre än DH å de andra partyna som gör det 😉

Ten
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
209823
October 12, 2002 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Ojj tänk dig det sämsta LAn du kan tänka på...sen x6 ggr då är du i närheten av dett FIASKO .....enda + det får är att det iten är varmt det ät dvin kallt ist pga dörrarna står på vidgavel :arg:

nemOne
Medlem
Forum Posts: 153
209854
October 13, 2002 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

vafan det är ju cleent på dh med lastpallar..
Man får ju ta det onda med det goda..
så mycket folk o wärssch det finns där då e det fan värt att sitta vid en europall i fyra dar...

GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
209864
October 13, 2002 - 6:48 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm....RZ har jag hört ska vara bra, men men.... wink

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
209871
October 13, 2002 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

lastpallarna var de inge fel på tyckte jag på DH men det var längden framåt som jag tyckte va problematiskt.. tangentbordet fick preciiis plats och jag som gillar att typ ha hela underarmarna på bordet :/
aja.. det löste sig tillslut..... dom framför for hem lr nåt..

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
209874
October 13, 2002 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

hehe jag hörde nåt om att man bara tankade i 40kb/s i lan och att pingen till cs servrarna låg på 120. Detta e bara vad jag har hört så jag kanske inte ska säga nåt men de verkar ju inte ha blivit så bra.

Dev/Null
Medlem
Forum Posts: 139
209894
October 13, 2002 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

H0h0h0 jag ska reta mina polare som kommer hem från lanet idag 😀

Sixlbade
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
210208
October 14, 2002 - 9:25 am
sp_Permalink sp_Print

Alldrig har jag varit med om klantigare ihopbyggt lan.blatsbokningen fungerade inte. DH Switcharna var inte konfiguerade och störde ut dom som inte hade dom switcharna. Efter ungefär 17 timmar utan att dom hade fixat det lokala nätet fick jag och några kompisar ryck och fixade det själva så i alla fall våran bordsrad hade nät. till och med Q3 tävlingarna flyttade ner till vårat egenhändigt kopplade lan...och till råga på allt satt admin och spelade å surfade när dom borde ha fixat lanet. fy skam på admin. Är man nätansvarig ska man se till att ALLA har nät inte bara sig själv.efter dom hade fixat så det funkade (hjälpligt) hade man bara bra kontakt med dom som satt på samma summit (den stora switch som länkar dom mindre) som en själv, resten hade man runt 100 kb/sec till tack vare klantigt dragen fiber. om fiber ska ligga runt ett hörn ska den ligga i en båge å inte spänd runt hörnet. Paketlossen över till dom andra sumitarna var nästan 90% Den ända som verkade veta vad han gjorde var den kille som kom från DH crew och konfade summitarna när halva lanet var slut. och som nån annan sa i forumet, det var för kallt, dörrarna stog på vidgavel, och för ljust...lan ska vara varma mörka å unkna. nej aldig mera lan som nordic hardware arrangerar om dom inte kan garantera att det ska funka (pengarna tillbaxs om det inte gör det) Det ända bra jag kan komma på var att strömmen inte gick. om ni har synpunkter på min stavning vaknade jag pricis upp efter en mardröm om rendezvous örebro å tänkte att jag skulle klaga lite

PS mitt namn är Sixblade, inte Sixlbade. svårt å skriva när man pricis har vaknat

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
210301
October 14, 2002 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

De RZ som har varit i Skövde har hållit hyffsat bra klass tycker jag. Men då har ju Nätet varit med som arrangör...

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
210411
October 14, 2002 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Men då har ju Nätet varit med som arrangör...

Detta stämmer inte till 100%

"Nu känner jag att det är dags att skriva något.

Jag är medlem i Föreningen Nätet och vet därför rätt väl vad vi är inblandade i och vi hade INTE någon som helst inblandning i RZo. Detta är något som NH körde igång på egen hand.

Visst, många av oss var på platts som BESÖKARE. Den enda i Nätet som hade något som helst med arrangerandet att göra var majo. Dock var hans inblandning i detta LANet inte allför stor. Andreas Nord hade tagit huvudansvaret och majo kom messt dit för att kolla vad som hände samt hjälpa till med småsaker. Dessutom hade han med sig några switchar tillhörande Föreningen."

Hämtat från: http://forum.sweclockers.com/s.....adid=94774

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tillägg 021017: Efter att ha läst tråden i SWEC forumet så trodde jag att nic´s inlägg var RZ Skövde relaterat men så var inte fallet. Efter en mindre och lättam diskution via ICQ med Nic så var detta missöde ur världen. Jag ber så mycket om ursäkt för mitt missförstånd och hoppas inte på att har skadat någon/något på något sätt.

/Alex aka [NH]WIGGER

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Thulle
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 180
210477
October 15, 2002 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Äh, glömde madrass till ett långt lan, sov första nätterna på golvet utan kudde med jackan som täcke;p samt att ackumulatortanken var paj i huset, så det höll inte värmen... 4-5grader då man vaknade på morgonen.

nic_1
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
210524
October 15, 2002 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: WIGGER][quote=Arny]Men då har ju Nätet varit med som arrangör...

Detta stämmer inte till 100%

"Nu känner jag att det är dags att skriva något.

Jag är medlem i Föreningen Nätet och vet därför rätt väl vad vi är inblandade i och vi hade INTE någon som helst inblandning i RZo. Detta är något som NH körde igång på egen hand.

Visst, många av oss var på platts som BESÖKARE. Den enda i Nätet som hade något som helst med arrangerandet att göra var majo. Dock var hans inblandning i detta LANet inte allför stor. Andreas Nord hade tagit huvudansvaret och majo kom messt dit för att kolla vad som hände samt hjälpa till med småsaker. Dessutom hade han med sig några switchar tillhörande Föreningen."

Hämtat från: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=94774

Det där är skrivet av mig och därför kan jag ju också ta och kommentera det nu.

Jag har läst igenom det 3 ggr nu men jag kan ej hittat någonting som säger att vi ej var med vid Rendezvous-LANen i Skövde, dock så skriver jag att vi ej var delarrangörer av Rendezvous Örebro.

Jag kan läsa [NH] framför ditt nickname så du borde ju veta hur det ligger till?

Edit: Mindre ändring.
Edit: Jag har varit i kontakt med Wigger och vi har kommit fram till att det rör sig om ett missförstånd av mitt inlägg på sweclockers forum.

Mooreeffoc
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
210977
October 16, 2002 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag va me på rz 02 i skövde, de funka mkt bra enligt mej över dc tankade jag i 4 mbit/sec vilket e trevligt...

Vet inte med det i örebro men rendezvous i skövde ska ingen hacka på iaf!

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
211057
October 17, 2002 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Mooreeffoc wrote: Jag va me på rz 02 i skövde, de funka mkt bra enligt mej över dc tankade jag i 4 mbit/sec vilket e trevligt...

Vet inte med det i örebro men rendezvous i skövde ska ingen hacka på iaf!

Samma sak här, fast låg på 6 mbit/sec 🙂 RZS aeger! Det är där det ska va!

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
212508
October 22, 2002 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Japp... sure doo
Fast det måste va i Skövde

Marqz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 283
212596
October 22, 2002 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Öh Edvuld. Ville bara säga att du ringde och väckte mig 07.20 i morse och jag hade sovmorgon till 09.35. :z: Det var ingen som sa något så jag antar att du inte visste om att du ringde. Och förresten: Jag drar till Kanarieöarna på fredag. 8) Aja vi hörs!

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
213149
October 24, 2002 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, jag tror du råkade ringa mig kvällen innan, så jag ringde upp för att se vem det var kanske. Eller så var det min ficka som ringde upp.

Hat gött

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 49
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL