February 27, 2004
Hej, jag köpte en Linksys WAG54G för ca: 1 vecka sedan och har ett problem som jag inte lyckas lösa det är så att den tappar internet typ var trettionde minut, och när man ska logga in igen så står det "Ändsystemets ip adress är inte giltlig" enda sättet att kunna logga in igen är att starta om gatewayen eller gå in i den och köra Dhcp/release, Dhcp/renew. Har testat att uppdatera firmwaret och stänga av den inbyggda brandväggen men det blir samma sak iaf. I början gick det att hålla internet igång genom att ladda ner filer hela tiden, men så fort det inte var någon aktivitet så slutade det att fungera, men inte ens det fungerar nu. Någon som vet vad det kan vara? Har telia 8000.
May 7, 2002
MarshallBlake wrote: Hej, jag köpte en Linksys WAG54G för ca: 1 vecka sedan och har ett problem som jag inte lyckas lösa det är så att den tappar internet typ var trettionde minut, och när man ska logga in igen så står det "Ändsystemets ip adress är inte giltlig" enda sättet att kunna logga in igen är att starta om gatewayen eller gå in i den och köra Dhcp/release, Dhcp/renew. Har testat att uppdatera firmwaret och stänga av den inbyggda brandväggen men det blir samma sak iaf. I början gick det att hålla internet igång genom att ladda ner filer hela tiden, men så fort det inte var någon aktivitet så slutade det att fungera, men inte ens det fungerar nu. Någon som vet vad det kan vara? Har telia 8000.
Har haft samma problem.
Löste de genom att lämna tillbaka routern och köpte en 3com i stället.
Har också telia som ISP.
February 27, 2004
picks2 wrote: [quote=MarshallBlake]Hej, jag köpte en Linksys WAG54G för ca: 1 vecka sedan och har ett problem som jag inte lyckas lösa det är så att den tappar internet typ var trettionde minut, och när man ska logga in igen så står det "Ändsystemets ip adress är inte giltlig" enda sättet att kunna logga in igen är att starta om gatewayen eller gå in i den och köra Dhcp/release, Dhcp/renew. Har testat att uppdatera firmwaret och stänga av den inbyggda brandväggen men det blir samma sak iaf. I början gick det att hålla internet igång genom att ladda ner filer hela tiden, men så fort det inte var någon aktivitet så slutade det att fungera, men inte ens det fungerar nu. Någon som vet vad det kan vara? Har telia 8000.
Har haft samma problem.
Löste de genom att lämna tillbaka routern och köpte en 3com i stället.
Har också telia som ISP.
Ok, funderar starkt på att göra det.
Det är ingen annan som har haft samma problem och lyckats löst det utan att köpa en ny router?
1 Guest(s)