July 18, 2002
Jag håller på och kollar upp det här med att streama sina radiosändningar på nätet.
Vilket program är bäst, billigast, smidigast för ändamålet?
Vad behöver man för "styrka" i datorväg? Måste man ha en riktig fetingdator, eller räcker det med... tja, nåt ungefär som min?
Och kan stream-datorn hantera andra uppgifter samtidigt som den streamar? Dator skall streama 24-7...
Blir glad om någon vet och kan hjälpa. :bok:
June 18, 2001
Funkar fint att köra radio på din.. Jag kör med Winamp o det fungerar bra .. ibland kör jag med ett program som heter BPM Studio Proffessional... Du kan göra annat på datorn medans men skulle inte rekomendera o spela o annt som har ljud för då sänds det oxå ut på radion :))
August 21, 2001
jag var ju tvungen att prova det där engång i tiden.. då nyttjade jag shoutcast, via winamp.. fungerade finfint faktiskt, där kunde man även på ett enkelt sätt välja vilken kvalité som skulle användas.
Läs mer om det på http://www.shoutcast.com
Nu funderar jag på att köpa en radiosändare till datorn.. verkar ju helkul att kunna sända musik till radioapparater från datorn..
Hur skönt som helst när man ska ha gårdsfester!
July 18, 2002
CyberPete wrote: hehe köra riktig radio 🙂 Kanske kan vara kul men nätradio rulez... Jag kör alltid i 128kbps via 2st 10Mbit servers.. Brukar köra live 20.00-24.00 fredagar o ibland på veckorna.. Annars e det andra dj´s som kör.. men lite ont om bra dj´s nu.. söker bra dj´s
Hm, hur går det till rent praktiskt? Använder du Shoutcast? Hur då "2 10mbit servers"? Finns det speciella radioservrar då som man "hyr in sig" på eller? vad kostar det här ungefär om man skulle sända varje dag?
sänder själv i vanliga fall på vanlig radio, och vi funderar på att lägga upp våra sändningar...
1 Guest(s)