February 3, 2004
hej hoj
Jag kör QMAIL som mailserver och det har alltid fungerat ypperligt, nu i dagarna bytte jag ISP (bort från telia). Men tänket ändå snylta på deras SMTP-relay, detta verkar inte riktigt vilja sig. Får failure notice från qmail när jag försöker skicka mail utanför mitt nätverk.
<tuxykeffo@hotmail.com>:
81.228.8.92 does not like recipient.
Remote host said: 554 <tuxykeffo@hotmail.com>: Recipient address rejected: Access denied
Giving up on 81.228.8.92.
Här försökte jag alltså skicka till [email]tuxykeffo@hotmail.com[/email], men utan framgång.. Ipet ni ser (81.228.8.92 = smtp4-1-sn2.hy.skanova.net)
Minns inte riktigt vad jag skrev in för smtp-relay, men hursomhelst så fungerade det hur bra som helst innan.
Nån som har tips på vad detta kan beros på? Finns det andra smtp-realy's man kan använda? som inte grinar på detta viset..?
MVH
February 3, 2004
ok, detta var lovande svar.
tack, allihopa.
har en lite fundering då, som med telia så var det nån m123.telia.com osv, fast deras SMTP-relay (till mailservrar) var nåt smtp-relay.telia.com
Skall jag fråga min internetleverantör eller använda mig exempelvis då "mail.citynet.nu" (den följde med i papprena till min leverantörs-mail)
1 Guest(s)