October 6, 2003
De flesta vet väl att Telia ska uppgradera till 8 resp. 10 mbit i Höst. Det nya som jag hörde, som jag blev otroligt besviken över är att de eventuellt skall gå över till minuttaxa. Alltså ta betalt per minut. Detta är ju skandal, och inför de detta lär de tappa många tusen prenumeranter. Men kan man egentligen kalla det bredband om de gör så här? Mer über-ultra-snabbt 56K 🙂
July 26, 2003
Ne det tror jag inte, det låter väldigt konstigt eftersom en av de stora fördelarna med bredband är att man alltid är uppkopplad. Ska dom ha någon flytande kostnad blir det kanske i stil med deras nuvarande 2 Mbit/s tjänst, 10GB data per månad ingår utöver det kostar det 25:- / GB.
November 13, 2001
Felia kommer driva sig själv i konkurs om dom fortsätter med sin prissättning. Kommer om några veckor få 26mbit vdsl för 400kr/mån. Byter från 0,5mbit Felia för 375kr/mån. Telias vdsl tjänst är knappt en jämförbar med BoStreams. Dom lever på sitt varumärke men det räcker snart inte längre.
July 18, 2003
Fade- wrote: Felia har inte skrivit nått på hemsidan i alla fall...dom e dryga som fan
Hehe, där har vi det ! Dryga som fan ! Så är det ! Bra skrivet ! Vilken skribent ! Jag förstår inte hur Telia kan ha alla (inte alla men många) kunder trots att dom erbjuder lägst hastighet till högst pris. Det är likadant med mobil erbjudande från dom, på tok för högt pris. I och för sig så har dom dom bästa näten utan flaskhalsar och mobiltäckning överallt jämfört med Tele2's nät.
April 20, 2002
Ja det är verkligen konstigt att Telia gör som de gör. Deras tanke verkar vara att de måste tjäna in pengarna som gått förlorade så fort som möjligt istället för som andra företag att de tjänar in pengarna de lagt ut under ett par år.
Telia/Sonera är ett girigt företag som borde bojkottas totalt men eftersom inte alla har möjligheten att välja annat bredband så funkar inte det...:-(
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)