angående ett Sweex USB modem|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
angående ett Sweex USB modem
mr_murtaugh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 117
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 15, 2004 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, har kommit över ett Sweex USB modem som nu ger mig huvudbry. Medföljande drivisar var bara crap så begav mig ögonaböj ut på nätet (via en annan burk) och hämtade de senaste från deras hemsida, installerade och viola! Fungerar... men...

Varje gång jag startar om datorn måste jag installera om drivisarna till modemet för att kunna surfa. :arg:
Eller rättare sagt, efter omstart, avinstallera drivisarna, starta om igen, installera drivarna igen och nu dirket efter inst. kan jag surfa. En ytterst omständig procedur som bara inte står ut med. GAAAHHH 👿

Nån som har nå tips. Var ska jag börja med?

Har som sagt de senaste drivarna. Har letat lite lätt på MS supporten men inte hittat nåt jag direkt kan använda.

Hilfe!

Elysion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 836
543161
February 15, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du installerar programvaran innan du sätter i modemet då?

mr_murtaugh
Medlem
543497
February 15, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Innan 😮 ... jamen om hårdvaran inte är ikopplad hur ska då drivarna kunna hamna på rätt ställe? Alltså jag antar att du menar att man ska riva ur usb-sladden bak på själva databurken och sen installera, eller?Men som sagt hur... drivisar... rätt ställe.

Nåväl, provade: rev ur sladd, install, i med sladd igen och det som hände var att när man tryckte i sladden bak i burken igen så "pling plong" så hade Xp "found new hardware" och den "add new hardware"-guiden dyker upp. Det är ju liksom det jag menar, har man inte sladden i hittar inte Xp modemet.

Eller är det nåt annat kablage du syftar på?

Enlighten me, please!

Elysion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 836
543790
February 16, 2004 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

Har varit med om kameror bla som vill bli installerade innan de sätts in.

Har du kollat FAQs och manualer på sweexs sida?

mr_murtaugh
Medlem
544622
February 16, 2004 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Elysion wrote: Har du kollat FAQs och manualer på sweexs sida?

När detta skrivs kommer jag inte åt dessa sidor hos Sweex "error 404", you know. Det är denna apparat det hela rör sig om:

http://www.sweex.com/product.asp?pid=75

Men jag har grävt runt där förut och har inte hittat något av värde, men jag kan ha missat nåt. Under flikarna FAQ och MANUAL har det bara stått "no info avaible" eller nåt sånt. De manualer som är med på skivan som skickades med modemet är bara över själva chipet och efter mycket om och men lyckades jag lista ut att det sitter chip från Smart Link i detta modem. Det står iaf Smart Link vers 3.40 bla bla i "Read Me" filen i de drivrutin paket jag laddade ner från Sweex hemsida (CA200010_all_os)
Manualen på skivan är samman som den på Smart Links hemsida och där står bara teknisk specifikation samt skryt för hur otroligt bra dom är. Men däremot hittade jag detta:

Q: The modem fails after reboot of the system?
A: If you have MSPhone program installed under Windows 98, you MUST uninstall it BEFORE you install the modem driver. Non-conformance to this directive will cause the modem to fail after rebooting. Microsoft does not support MSPhone application anymore, as you can see on the following web page:
http://support.microsoft.com/s.....3/9/06.ASP

ja, det är ju detta problem jag har, men jag kör inte Win 98, utan Xp. 😮
Vad är MSPhone för nåt. Finns det i Xp också?

Kan tillägga att om jag nu försöker köra en test av modemet, alltså "query modem" under "diagnostics" i "device manager" så får jag detta till svar:

"The port that the modem is using is currently open by another application. Exit any application that may currently be using the port"

Vad i helvete skulle det vara för "application"? 😮

Tänkte på e annan grej. Finns det ingenting i BIOS som kan ställa till med nåt dylikt? Har kikat runt lite där nyss, men då man inte vet vad hälften av alla poster där inne innebär så kom jag inte direkt nånstans med det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 42
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL