December 13, 2003
Jo nu undrar jag om någon kan vara snäll och berätta hur man gör för att en/flera andra ska kunna ansluta över internet till ett lan bakom en router(dlink604) och få sitt eget lan ip i lanet så att man kan spela lan spel?
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
December 13, 2003
Starscream wrote: Är det inte lättare att du startar ett lir över internet och forwardar portarna till ditt ip i routern?
nopp därför att det finns ingen online funk
borde ju inte vara så svårt, någon?
Våran datalärare berättade förut men nu har jag glömt det
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
September 24, 2002
En VPN tunnell....
Finns inbyggt i vissa routrar... men tror inte att det finns i din...
Men WinXP Pro har en sådan funktion inbyggd...
Du tex skapar en Accespunkt å sedan ansluter din kompisar (om ni nu är vänner eller ovänner bryr jag mig inte i) och sedan ska dom få en intärn ip utav din dator...
Har kört förr.. men det strula lite...
Bärjade gå segt som fan efter nån timme...
Men det funka... 🙂
Och så måste du forwarda någon port... typ iIPSec porten... tror det kör vi IPSec....
Kan inte ta reda på exakt, efterssom jag inte kör XP nu.. å inte kommer ihåg exakt.....
Men det går, och det är inte svårt!
1 Guest(s)