March 17, 2014
Hallå!
Jag har en massa problem med WIFI hemma och enheter tappar ofta sin anslutning.
Då jag bytte router angav jag ett nytt SSID mot tidigare men som bara skiljer i en siffra. T.ex. att det gamla nätverksnamnet var "Nätverk1" och det nya "Nätverk2" (på riktigt andra SSID). I övrigt hade de samma inställningar och lösenord. Jag ändrade sedan tillbaka namnet till det ursprungliga "Nätverk1" på routern.
Ibland ansluter dock min laptop till "Nätverk2" men jag kan inte hitta något spår av det i listan över tillgängliga nätverk.
Jag vet inte om detta kan vara en källa till problem men undrar var i Windows 7 som jag raderar alla spår av "Nätverk2". Behöver man gå in i registret?
Har testat flera gånger att byta kanal på routern men detta hjälper inte.
Har även accesspunkt (TP-link TL-WA830RE) för att förlänga signalen. Funkar det så att signalen bara blir starkare eller är det så att en enhet ansluter antingen till routern eller till accesspunkten beroende vilken som har starkast signal? Om det skulle funka på det senare viset, kan det var en källa till att enheter kastar ut och in i nätverket?
Förstår att det inte är så mkt info att gå på men har någon några tips är jag tacksam 🙂
Petri
January 9, 2004
Gå in här http://windows7.iyogi.com/file.....less11.jpg och ta bort alla spår av dina tidigare trådlösa nät.
När du gjort det så provar du att anlsuta igen och fyll i alla uppgifter.
Gör det på alla dina maskiner.
1 Guest(s)