September 16, 2002
Nu har jag äntligen fått ADSL.
Men det är lite problem.
Jag har ett TopCom Wireless Webr@cer 1004 PSTN modem.
Hur får jag ADSL på flera datorer i hemmet?
Den som jag har det på nu, använder jag (den enda) USB sladden till.
Men den ska väl inte behövas för att använda modemet.
Hur installerar jag modemet utan USB. Om jag drar ur USB:n nu, så tappar jag också uppkopplingen.
February 1, 2003
ja just de, usb-modem leder ju internet till datorn via usb. billig lösning för att köra internet på EN dator. Vill du dela internet till flera datorer får du skaffa ett modem med ethernet-anslutning som du då kan dela ut antingen via router, eller med tvä nätverkskort i en dator, dvs ett kort till modemet, ett till övriga datorer via switch eller hub. Ber om ursäkt för den något kortfattade förklaringen, men e både full å trött nu
April 7, 2002
Vad har du för operatör?
det du behöver göra är att koppla alla dina datorer till din switch
kolla i manualen till ditt modem/router hur du använder den för att logga in med.
Har du telia med web inloggning vet jag inte riktigt hur du ska göra... snacka med deras support.
March 15, 2002
videfix wrote: ja just de, usb-modem leder ju internet till datorn via usb. billig lösning för att köra internet på EN dator. Vill du dela internet till flera datorer får du skaffa ett modem med ethernet-anslutning som du då kan dela ut antingen via router, eller med tvä nätverkskort i en dator, dvs ett kort till modemet, ett till övriga datorer via switch eller hub. Ber om ursäkt för den något kortfattade förklaringen, men e både full å trött nu
Nejdå man behöver inte skaffa ett annat modem för att kunna dela ut internet till flera datorer. Det går utmärkt att ha internet på flera datorer även om man har usb-modem. Dock så behöver man en dator som agerar router och delar ut usb-anslutningen via ett nätverkskort till antingen en dator til via en korsad tp-kabel eller flera datorer via en swit.ch
1 Guest(s)