June 20, 2002
Callister wrote: Hur kollar man vart en telestation finns?
Är det en stål "burk" ?
Isånafall är den 5 meter från mig :bgrin:
läste något om det där för ett tag sen... .ska försöka leta rätt på det, men det är inte "stålburken" vi pratar om...
det är större telestationer som gäller...
edit: hittade lite på alltombredband... det är de "stora" AXE-stationerna som gäller... vissa har en liten telecentral ett par hundra meter bort, men de har inget med saken att göra då utrustningen ställs i de större stationerna...
July 2, 2001
macrus wrote: [quote=oizo]ADSL är inte full duplex asså upload och download går på samma kaka.. det gör inte VDSL samma sak med fiber
Då hade jag rätt :).
Då har ni bägge fel. ADSL är full duplex eftersom upload och download går på helt skilda frekvenser.
http://w1.857.telia.com/~u85710476/docs/image/drawings/adsl-11.png
April 1, 2001
boogey wrote: [quote=Callister]Hur kollar man vart en telestation finns?
Är det en stål "burk" ?
läste något om det där för ett tag sen... .ska försöka leta rätt på det, men det är inte "stålburken" vi pratar om...
edit: hittade lite på alltombredband... det är de "stora" AXE-stationerna som gäller... vissa har en liten telecentral ett par hundra meter bort, men de har inget med saken att göra då utrustningen ställs i de större stationerna...
En telestation brukar vara en rätt stor grej. Det ligger en 4-500 meter ifrån mitt hus, det är en stor bygnad, som ett hus, fast som ingen skulle vilja bo i, utan fönster och så 😀
June 3, 2001
Iceman wrote: En telestation brukar vara en rätt stor grej. Det ligger en 4-500 meter ifrån mitt hus, det är en stor bygnad, som ett hus, fast som ingen skulle vilja bo i, utan fönster och så 😀
Jaha, det är då dom ser ut..
Har en sådan 500, max 600 meter från vårat hus.. dock fågelvägen.
February 9, 2003
Iceman wrote: [quote=boogey][quote=Callister]Hur kollar man vart en telestation finns?
Är det en stål "burk" ?
En telestation brukar vara en rätt stor grej. Det ligger en 4-500 meter ifrån mitt hus, det är en stor bygnad, som ett hus, fast som ingen skulle vilja bo i, utan fönster och så 😀
En Telestation kan se ut lite hur som helst. Finns Telestationer som är en barack typ, fast ofta i plåt då. Det finns 3-4 standardtyper i Sverige. Sen finns det såklart stationer som ligger i gamla "hus" och dom lär du ju aldrig hitta.
//Alltombredband.com
2 Guest(s)