November 4, 2002
windwospx wrote: Port forwarding, man kan inte välja både UDP och TCP, i D-Link man välja both, men inte netgear, iaf vad jag vet. Försöker man göra en UDP och en TCP så blir det duplicate port, så vad ska man göra?
Alltså att UDP och TCP har samma port i ett visst program.
Det verkar ju helt mongo, funkar det inte om du inte väljer någon av dem.
Det är väl därför man inte skall köpa netgear.. 😉
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 19, 2004
en WGT634u pallar inte TCP och UDP på samma port... så är det, har snackat med supporten hos netgear och de påstår att det är på G i den nya firmwaren, och så har det varit i de tre senaste versionerna :/
WGT624 är helt klart ett bättre val, billigare och enda skillnaden är ju den där förbaskade usb porten som inte fungerar :/
November 19, 2004
windwospx: nej, man måste inte ha ett passande nätverkskort, standarden är ju 802.11b/g, dock för att få ut 108 mbps från deras egna tjänst behöver du ett specifikt kort.
sjöberg: ja, personligen anser jag det. skillnaden rent hårdvarumässigt är att WGT634U har en USB port till en extern hd (märk, ENDAST en HD), men kostade 500 kr mer när jag köpte min. Desutom är mjukvaran till WGT634U inte alls tillräcklig, det är däremot WGT624, åtminstone efter mina erfarenheter, så jag rekomenderar en WGT624 utav de två.
1 Guest(s)